Reklama i ve filmu. Televize spouští product placement

Ode dneška mohou české televize do svých pořadů umísťovat takzvaný product placement. Firma, která tam svůj výrobek v rámci například seriálu nebo televizního filmu umístí, za to televizi zaplatí. Jde o způsob televizní reklamy, kterou české zákony dosud nepovolovaly. Způsob takové reklamy proslavila série filmů o Jamesi Bondovi.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Quantum of Solace - James Bond a jeho nadřízená M

Quantum of Solace - James Bond a jeho nadřízená M | Foto: www.falcon.cz

Zatímco některé digitální stanice už dnes product placement na svých obrazovkách rozjedou, TV NOVA, PRIMA a Česká televize se zatím na tuto novou možnost připravují. Mluvčí TV NOVA Michaela Fričová potvrzuje, že firmy mají velký zájem takto prezentovat své výrobky hlavně v divácky oblíbených seriálech tipu Ordinace v růžové zahradě nebo Ulice.

Přehrát

00:00 / 00:00

Zavedení product placementu v Česku sleduje Michaela Vetešková.

V praxi to může vypadat podobně, jako když herec Zdeněk Svěrák ve filmu Vratné lahve popíjí pivo určité společnosti a nebo když se herec Daniel Craig coby James Bond podívá významně na své hodinky a nasedne do automobilu, taktéž dnes už známé značky.

„Existoval jakýsi český film, ve kterém nejezdily jiná auta, než auta jedné značky. V tu chvíli to bylo vyloženě špatně pro tu firmu, protože to byla trapnost do nebe volající,“ připomíná režisér a producent Václav Marhoul.

„Produkce v tomhle uzavírá sama klasickou smlouvu, jako jakákoli jiná reklamní agentura o použití toho či onoho záběru nebo o určitých finančních prostředcích, které se potom objevují ve filmu,“ podotýká Marhoul s tím, že ale product placement v televizním vysílání vítá.

Jasně daná pravidla

Mimo jiné také proto, že produkce už nebude muset lepící páskou přelepovat značky na šatech herců a nebo zalepovat značky aut. Podle zástupce České televize ale výdělky z product placementů pomohou financovat dramatickou tvorbu. A v tom vidí přínos také senátor Tomáš Töpfer.

„Byla by to velká pomoc české kinematografii, která si to zaprvé zaslouží a za druhé to potřebuje. Český divácký trh je tak malý, že česká kinematografie by bez podpory product placement, spolupořadatelství nebo státního fondu kinematografie prostě nemohla existovat,“ říká Töpfer.

Užití product placementu v televizi má ale jasně daná pravidla. Nesmí být umístěn v pořadech pro děti, ani ve zpravodajství. A před začátkem pořadu i na jeho konci musí být jasně uvedeno, že si v něm určité firmy zaplatily reklamu. Diváci to poznají podle písmen PP. Zástupci televizních stanic, které Český rozhlas oslovil, předpokládají, že jim díky této službě zisky za reklamu porostou řádově v milionech.

Michaela Vetešková, ak Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme