Digitál4. března  2016 v 14:04  

Kabelový operátor UPC mění strategii šíření rádií, výrazně si polepší Český rozhlas

Český rozhlas si v kabelové síti UPC výrazně polepší - Foto: Tomáš Novák

Český rozhlas si v kabelové síti UPC výrazně polepšíFoto: Tomáš Novák

Největší kabelová firma nebude nabídku regionalizovat, takže i lokální stanice budou k dispozici po celé republice.

Společnost UPC Česká republika, největší kabelový operátor na našem trhu, mění od čtvrtka 10. března výrazně strategii v souvislosti šířením rozhlasových stanic v jeho síti. V digitální nabídce (DVB-C) se objeví řada nových rádií, naopak analogové VKV pásmo několik stanic opustí. V rámci digitální distribuce se v kabelové síti UPC objeví i všechny regionální okruhy Českého rozhlasu, tedy Brno, Hradec Králové, České Budějovice, Plzeň/Karlovy Vary, Pardubice, Liberec, Ostrava, Olomouc, Sever, Regina DAB Praha, Region Střední Čechy a Region Vysočina. Nabídku stanic doplní i oblíbené Rádio Retro. Českému rozhlasu tak bude v digitální nabídce operátora vyhrazeno čtyřiadvacet pozic. 

Kromě Českého rozhlasu prohlubuje UPC také spolupráci se skupinami Media Bohemia (Hitrádia, Fajn) a Radio United Broadcasting (Kiss). Doposud zařazené stanice do digitální nabídky pochopitelně zůstávají klientům operátora nadále k dispozici. Vzhledem k tomu, že pásmo do 100 MHz, které operátor doposud využíval pro šíření VKV stanic, bude využito na jiné účely, frekvenční modulací budou stanice šířeny až nad tímto kmitočtem. Klienti UPC, kteří si tak připojí svůj analogový FM tuner do kabelové zásuvky, budou moci naladit v pásmu VKV stanice pouze v rozsahu 100 – 108 MHz. Zásadní stanice Českého rozhlasu Radiožurnál, regionální vysílání a také Vltava dostávají pevné a nerušené pozice

Změny v kabelové síti UPC Česká republika jsou v souvislosti s distribucí rádií poměrně významné, takže operátor při této příležitosti spouští speciální webovou stránku: upc.cz/radio, kde najdou zájemci veškeré informace, které s plánovanou operací souvisí. Změny bude operátor svým zákazníkům také komunikovat v rámci kampaně. Podle interních statistik UPC využívá poslech rádia prostřednictvím kabelové sítě okolo osmi procent zákazníků, což je cifra přibližně třicet tisíc klientů. Poslední průzkum poslechovosti Radioprojekt ukázal, že právě stanice Českého rozhlasu zaujímají na této platformě přední pozice. Analogové šíření se prozatím operátor ukončit nechystá. Ne dříve než v roce 2018. 

Autor:  Lukáš Polák

Nové články v rubrice

Sledujeme

Sledujte nás

Zajímavé odkazy

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2016 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace