Klíčové trhy vykazují trvalý nárůst popularity DAB rádia v automobilech

2. listopad 2016

Na osmi klíčových trzích je nyní DAB rádio standardem u 31 % nových vozů. Na pomyslném čele tohoto žebříčku jsou Velká Británie, Norsko a Švýcarsko.

Klíčové trhy z pohledu digitálního rádia, mezi které můžeme zařadit Německo, Velkou Británii, Norsko, Dánsko, Francii, Itálii, Nizozemsko nebo Švýcarsko, vykazují trvale rostoucí zájem o tuto technologii v rámci automobilové průmyslu. Ukazuje to aktuální studie prezentovaná v rámci WorldDAB. V první polovině letošního roku bylo prodáno 1,7 milionu nových vozů, které měly možnost digitálního příjmu rádia (DAB). Za celý rok 2015 to bylo 2,7 milionu.

Na osmi klíčových trzích je nyní DAB rádio standardem u 31 % nových vozů. Na pomyslném čele tohoto žebříčku jsou Velká Británie, Norsko a Švýcarsko, kde je již drtivá většina nových automobilů vybavena digitálním tunerem. Pokud jde o konkrétní čísla, v první zmiňované zemi bylo v září 86 % nových vozů vybaveno DAB. V Norsku, kde se v lednu 2017 začne s vypínáním VKV, bylo 78 % nových vozů standardně vybaveno touto technologii, a ve Švýcarsku, kde je přechod naplánován v letech 2020 až 2024, přichází na trh takto 65 % nových vozů.

Pestrou programovou nabídku z pohledu DAB rádia nabízí i Nizozemsko. V první polovině roku bylo rádiem s digitálním tunerem vybaveno 23 % nových vozů v základní výbavě. Na konci roku 2015 to bylo 16 %. Dánsko zatím příliš vysoká čísla vybavenosti DAB rádiem u automobilů nevykazuje, nicméně i zde jde o posun. Nárůst je z 5 % na konci roku 2015 na 11 % v současnosti. V Německu je možnost příjmu DAB rádia v 80 % vozů, ovšem nikoliv v základní sestavě. V Itálii je to 54 % a v sousední Francii 33 %. Popularitu z tohoto pohledu mají zejména automobilky Ford, Volkswagen, Renault, Opel / Vauxhall a BMW.

autor: lukpo
Spustit audio