Dětský kanál Nickelodeon se zcela novým vzhledem, HD verze nadále bez lokalizace

30. červen 2017

koncern Viacom, pod který kanál spadá, se ke změně vizuálu rozhodl po necelých třech letech.

Populární dětská stanice Nickelodeon změnila image. K poslední větší proměně došlo přibližně před třemi roky. Od té doby byly na sebe nabalovány různé menší grafické styly, jejichž kombinace ve vysílání působila značně nesourodým dojmem. Úprava vzhledu tak byla na místě a, i když nebyla oficiálně místním zastoupením komunikována, dala se čekat.

Vizuál stanice Nickelodeon - červen 2017

Jedná se o globální refresh, který má za úkol sjednotit vizuál na většině trzích, kde Nickelodeon působí. Začalo se v březnu u vlajkového feedu ve Spojených státech. Následovala pak Latinská Amerika či Rusko. Nová prezentace dorazila také do Španělska, Portugalska, Itálie a Německa. CEE verze určená pro země střední a východní Evropy bez vlastní mutace, dostupná prakticky u všech tuzemských operátorů, prošla proměnou začátkem týdne - konkrétně 26. června mezi pátou a šestou hodinou ranní.

Vizuál stanice Nickelodeon - červen 2017

Identifikátor stanice se vrátil do levého horního rohu obrazovky a i nadále se během pořadů střídá delší a kratší forma názvu stanice a jejího loga. Není tak vyloučeno, že někdy v budoucnu bude stanice definitivně přejmenována jednoduše na "NICK". Kromě toho byly uvedeny nové staniční identy a také bumpery na následující pořady - ty jsou na rozdíl od konkurenčního Disney Channel, který nedávno rovněž obměnil vizuál, přítomny a lépe komunikují programovou skladbu. Dále dostaly nový styl i endboardy pro upoutávky i lower-thirds užívané během pořadů pro informace a copyright. Webové stránky jako jediné zatím zůstaly při starém.

Vizuál stanice Nickelodeon - červen 2017

Současný branding zábavným způsobem kombinuje živé záběry dětských talentů interagujících s dvourozměrnou a třírozměrnou grafikou. Výsledkem má být určité virtuální hřiště, jehož má být dětský divák součástí. Dominantními barvami v komunikaci se kromě oranžové, která je pro značku Nickelodeon typická, staly také fialová, žlutá, béžová či světle modrá a světle zelená. Celý proces si vzala na starost argentinská kreativní agentura Superestudio, přičemž část obsahu byla natáčena i v Los Angeles.

Vizuál stanice Nickelodeon - červen 2017

Nickelodeon je na česko-slovenském trhu, s kompletní českou lokalizací formou dabingu, dostupný přes sedm let. Na trh bývalé federace vstoupil v únoru 2010. V říjnu 2014 začal skrze tzv. opt-out vysílat reklamu. O půl roku později, v dubnu 2015, přešel na širokoúhlý formát 16:9. Od června tohoto roku nabízí Viacom na našem trhu v lokalizované podobě také sesterskou stanici Nick Jr. zaměřenou na předškolní děti. V tom má oproti skupině Disney, která se k počeštění konkurenčního Disney Junior zatím nerozhodla, výhodu. U vybraných operátorů, například kabelová síť UPC, se pak lze setkat ještě s hlavní stanicí ve vysokém rozlišení obrazu. Nickelodeon HD ovšem stále českou lokalizaci postrádá a nezdá se podle průběžných zpráv, že by se na tom mělo v blízké budoucnosti něco změnit. Oproti tomu Disney Channel se spuštěním plnohodnotného vysílání v HD kvalitě na našem území počítá.

autor: Lukáš Jaro
Spustit audio