Diváci se musí obrnit trpělivostí, v chytrých televizích je čeká vlna nevyžádané reklamy

10. květen 2018

Zatímco možnost nových reklamních formátů vidí firmy jako další komerční potenciál, na diváka může mít tento způsob komunikace negativní vliv. Předpokládaný efekt by tak byl přesně opačný.

Majitelé chytrých televizorů se budou muset obrnit značnou dávkou trpělivosti. V souvislosti se vzrůstající popularitou technologie HbbTV, která umožňuje přijímačům připojeným k internetu přistupovat k archivům televizních stanic a dalším doplňkovým funkcím, je čeká také rostoucí vlna reklamy, kterou nebude možné přeskočit. Společnost R2B2 dnes informovala, že takzvaná Switchroll reklama je aktuálně nasazená na stanicích Óčko, Šlágr TV a Retro Music TV.

„Na rozdíl od klasické reklamy se zobrazuje hned po interakci diváka, například přepnutí televizního kanálu,“ přiblížil v tiskové zprávě marketingový manažer Aleš Sekanina. Na sousedním Slovensku se pak mohou s touto novinkou setkat diváci na stanicích Markíza, Doma a Dajto. Reklama se ale například objevuje i v samotných hybridních aplikacích, kde jde o formát „Insteam“. V rámci videoték jsou pak používány takzvané preroll, midleroll a postroll – označují se podle toho, v jaké části pořadu se objevují – před, v průběhu a na konci.

Soukromé subjekty pochopitelně vidí v hybridním vysílání velký komerční potenciál. Je ovšem zapotřebí opět myslet na diváka, který nesmí být reklamou přesycen. Není pak vyloučeno, že divák zareaguje způsobem, kdy si buďto funkcionalitu HbbTV na svém přijímači vypne – je-li to možné – případně si vůbec televizor nebo set-top box k internetu nepřipojí. Firmy by tedy u těchto kampaní měly myslet na to, aby diváka zbytečně diváka reklamou nezahlcovaly. Nemluvě o tom, že některé přijímače mohou mít se zobrazením těchto spotů problém a k HbbTV menu se nemusí pak vůbec dočkat – zejména boxy fungující na bázi OS Linux.

autor: lukpo
Spustit audio