Televize5. září  2017 v 12:13  

Kabelový operátor UPC představil novou identitu, nabídne internet s rychlostí 500 Mbps

Nové logo kabelového operátora UPC - září 2017 - Foto:  UPC

Nové logo kabelového operátora UPC - září 2017Foto:  UPC

Firma chce nadále pracovat na zkvalitňování programové nabídky, počítá i s uvolněním aplikace Netflix v rámci platformy Horizon. Jde ale o poměrně problematický krok.

S novou firemní identitou a rychlosti připojení internetu o objemu 500 Mbps vstupuje do podzimu společnost UPC Česká republika, největší kabelový operátor na trhu. Karel Smrž, ředitel marketingové komunikace, na dnešní tiskové konferenci uvedl, že k plánovaným změnám přistupuje firma proto, že chce být chápána jako někdo, kdo zprostředkuje zážitek a celá rodina se na něj může spolehnout. Novým mottem operátora je „Užijte si každý moment“. 

Celou nabídku produktů kabelové televize, internetu a telefonu zastřeší označení „Happy Home“. Změnu komunikace a identity zahajuje značka UPC napříč střední Evropou. Klíčovou technickou novinkou, jak již bylo řečeno, je internet s novou rychlostí 500 Mbps. Tímto krokem reaguje operátor na zvyšující se objem přenesených dat v jeho síti. V letošním roce předpokládá, že to bude 700 milionů GB. Oproti roku 2002 je v současné době rychlost internetu v kabelové síti UPC téměř 2000x vyšší. 

Za klíčový moment označil generální ředitel Martin Miller, generální ředitel UPC, spojení české a slovenské pobočky. To je podle jeho slov velmi úspěšné. „Konsolidovali jsme trh, který obsahuje v současné době dva miliony přípojek s osmi sty tisíci klienty,“ konstatoval Miller. V další fázi přišla na řadu konsolidace v rámci celé střední Evropy, tedy kromě našeho regionu i Polsko, Maďarsko a Rumunsko. Co se týká programové nabídky, operátor v současné době poskytuje zákazníkům 165 kanálů, z toho 60 HD. 

Co se týká dalších plánů v oblasti programové nabídky, operátor potvrdil zařazení stanice Cartoon Network v češtině, která by měla být již na začátku dostupná ve vysokém rozlišení. V současné době již testuje v kabelové síti UPC také nová placená televize WAR Svět válek. „Jednání o nových kanálech jsou trvalé. Každý provider, který k nám přijde, chce zařadit, ale nic není zadarmo. Je to vždy velmi složité najít kompromis na obou stranách. Rádi bychom přinášeli i exkluzivní obsah, ale na našem trhu je to problém,“ uvedl šéf česko-slovenského UPC. 

K rozšiřování obsahu by mělo docházet i v rámci videotéky MyPrime. Martin Miller ale nechtěl tato jednání specifikovat. V loňském roce slíbila Liberty Global, vlastník UPC, postupné spouštění globální videopůjčovny Netflix na všech trzích. Chystaný krok se ale ukazuje relativně jako problematický. „Naším zájmem je, abychom Netflix představili co nejdříve, ale je to otázka právních jednání. Vysílací práva si musíme vypořádat s jejich držiteli, abychom nemuseli nabídku „blackoutovat“,“ sdělil v rámci dotazů pro novináře Martin Miller. Tato jednání odhadl ještě na několik měsíců. 

Ročně připojuje kabelový operátor v České republice a na Slovensku ke svým službám 60 až 70 tisíc nových domácností. „Stíhali bychom i víc, ale narážíme na několik překážek. Jednou z nich je legislativa,“ konstatoval šéf česko-slovenského UPC. V této kategorii investuje firma řádově stovky milionů korun ročně. „Zákazník bude vyžadovat nejen neustále zvyšování rychlostí připojení, ale dostupnost po celé domácnosti,“ upozornil Miller. Česká republika a Slovensko je nicméně podle něho rostoucím trhem a stávající situaci vnímá velmi pozitivně. 

Autor:  Lukáš Polák

Nové články v rubrice

Sledujeme

Sledujte nás

Zajímavé odkazy

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace