MTV Europe změnilo vizuál. Experimentální vzhled nahradilo sázkou na jistotu.

4. prosinec 2017

Změna přišla po dvou a půl letech. Absence plnohodnotné české lokalizace však bohužel stále trvá.

Evropská verze lifestylového a hudebního kanálu MTV po dvou a půl letech obměnila svůj vizuál. Stalo se tak v průběhu minulého týdne. Změna vzhledu se svým způsobem dala očekávat, provozovatel stanice dodržuje přibližně dvouletý cyklus, a je na první pohled zřejmá. Předchozí tuze experimentální vzhled byl nahrazen něčím méně křiklavým a pro oko diváka více příjemným. Vaporwavem inspirovaná grafika plná barev a emoji je z velké části pryč a na obrazovce dostal prostor výrazně jednodušší a čistější styl. Dominantou refreshe jsou černá a žlutá - konkrétně černý text na žlutém pozadí, případně obráceně žlutý na černém, který je výrazný a dobře vidět. Kombinace těchto dvou barev je proto využívána téměř k veškeré základní on-air komunikaci a to především skrze informační lišty - ty krátce upozorňují na následující pořad či název skladby.

Identifikátor stanice se zbarvuje žlutě právě na začátku a konci pořadu. Během pořadu samotného je pak logo, společně s názvem aktuálně vysílaného pořadu vedle něj, nerušeně průhledné. Mírnou úpravou prošel i font, který byl na více místech sjednocen, a nově jsou informace psány výhradně malým písmem. U upoutávek došlo změně u tzv. endboardů. Ty se sestávají z několika prvků. Background je nyní rozdělen na dvě části. Pro tu horní využívá jedné ze sady barev (magenty, tyrkysové, fialové, růžové a žluté) a zároveň tam divák najde informaci o názvu a času uvedení daného pořadu. Ve spodní polovině je pak náhled pořadu ve formě obrázku. Zajímavé na tom však je, že náhled připomíná v prodloužené formě tvar loga stanice, konkrétně hlavní "M", a na něj jsou dosazena (v barvě z horní části) zbývající písmena "TV". To poměrně chytře a nenápadně dotváří celé logo stanice "MTV", které pak zleva přejede a problikne v posledních framech. Pomyslnou třešničkou je pak zmínka o tom zda se jedná o novou epizodu či pořad, která je umístěna nad stříšku písmena "M" v logu a kterou věrně kopíruje. Tahle část grafického kabátu lehce evokuje vzhled z let 2009-2011. Co se identů týče, oproti minulé prezentaci se drží značně při zemi. Obsahují záběry obyčejných předmětů a lidí, často s barevným filtrem, a jsou opatřeny vyzývavým textem. Dohromady by tak měl ident evokovat nějaký pocit nebo myšlenku. Logo se v jinglech objevuje v různých místech a velikostech až v závěru.

Současný branding byl kromě evropské verze MTV, dostupné u řady tuzemských operátorů, představen již v dalších zemích - jmenovitě v sousedním Německu, Itálii, Nizozemsku a Spojených státech. Jedná se tak o globální refresh, který má grafiku napříč světem dále sjednotit. Prvním pokusem o čistě univerzální vzhled byl již v roce 2009. Na jeho konci byla spuštěna lokální mutace MTV určená pro český a slovenský trh a to pod tehdejší správou skupiny Nova. Ta ovšem licenci na provozování stanice po finančních škrtech skupiny CME, pod níž skupina Nova patří, koncem roku 2013 vrátila a česko-slovenská verze tak zanikla. Od 1. ledna 2014 u nás opět působí MTV Europe. Bohužel na rozdíl od CZSK feedu zcela postrádá lokalizaci - pořady mají pouze české titulky, grafika je v angličtině a chybí i lokální mediální podpora a inzerce. Momentálně to nevypadá, že by se na tom mělo něco v blízké době změnit. Snad společnost Viacom, která kromě MTV u nás provozuje také Nickelodeon, Nick Jr., VH1, VH1 Classic či Comedy Central, časem místní diváky potěší alespoň překlopením hlavního MTV do vysokého rozlišení HD. Zástupcem kanálů z portfolia společnosti je u nás Axocom.

autor: Lukáš Jaro
Spustit audio