Ombudsman Českého rozhlasu přibližuje budoucnost rádia na modelu BBC

25. srpen 2017

Veřejnoprávní rozhlas pochopitelně zahraniční trendy sleduje, a to nejen na poli domácím, ale například i na úrovni Evropské vysílací unie.

Milan Pokorný, který je ombudsmanem Českého rozhlasu, v jednom ze svých posledních textů přibližuje digitální strategii, jíž se bude v následujících letech řídit britský veřejnoprávní vysílatel BBC. Pokorný ve svém textu zdůrazňuje zejména nutnost sledovat trendy, jenž si osvojuje mladá generace. Ta za naprostou samozřejmost považuje sociální sítě jako Facebook nebo Twitter a pochopitelně i YouTube.

„BBC ve strategii uvádí, že prostřednictvím internetového obsahu chce vyvážit své stávající publikum, jinými slovy přivést ke zprávám kromě mladé populace také ženy a skupiny s nižšími příjmy. Součástí plánů je vývoj zpravodajství ušitého na míru jednotlivcům v mobilní zpravodajské aplikaci (personalizovaný obsah), využívání vertikálních videí (ideální svým formátem pro zobrazování na mobilech) a živé videopřenosy. Živá videa jsou hitem Facebooku a You Tubu. BBC se proto chce zaměřit na tvorbu vlastního obsahu a distribuovat ho tímto způsobem jak na svém webu, tak na platformách sociálních sítích,“ uvádí ombudsman Českého rozhlasu Milan Pokorný.

Český rozhlas pochopitelně zahraniční trendy sleduje, a to nejen na poli domácím, ale například i na úrovni Evropské vysílací unie (EBU). Komunikace prostřednictvím sociálních sítí s posluchači je naprostou samozřejmostí. Český rozhlas hojně využívá YouTube například pro on-line video přenosy ze studií jednotlivých stanic, vlastní sestřihy vytváří z populárních interview Lucie Výborné. Pokorný zmiňuje na svém blogu i podstatnou roli datové žurnalistiky, kterou naše veřejnoprávní médium taktéž hojně využívá. Boj s fake news, tedy falešným a nepravdivým zpravodajstvím, zmínil jako důležitou úlohu Českého rozhlasu na nedávném setkání zástupců EBU v Plzni i generální ředitel René Zavoral.

autor: lukpo
Spustit audio