Oslavili jsme Světový den televize, věnovali se mu veřejnoprávní i privátní hráči

22. listopad 2017

„Televize jako médium je v posledních letech trochu napadána, že je na ústupu, nebo že se na ni lidé nedívají. Všechna data ukazují, že je tomu právě naopak,“ uvedl šéf Primy Marek Singer.

Svět si včera připomněl Mezinárodní den televize. Média, bez kterého bychom si dnešní fungování jen stěží dokázali představit. Ve vysílání se mu z významných hráčů věnovala nejvíce zpravodajská televize ČT 24, v reportáži pak i FTV Prima a na sociální síti Facebook i křesťanská TV Noe. Ve stejný den se snažili o pevné pozici lineárního vysílání přesvědčit odbornou veřejnosti i manažeři Českých Radiokomunikací.

Česká televize připomněla Světový den televize hned v několika pořadech, večer například ve zpravodajské relaci Události. Reportáž využilo médiu zároveň k informovanosti diváků týkajících se přechodu pozemního vysílání ze standardu DVB-T na DVB-T2. „Vysílání ve vysokém rozlišení bude dostupné pro podstatně větší počet obyvatel,“ potvrdil Pavel Hanuš, vedoucí projektové kanceláře České televize Pavel Hanuš. Právě její multiplex má být jedním z hlavních lákadel pro přechod na DVB-T2. Pořad 90‘ ČT 24 věnovaný SDT je k dispozici zde.

„Televize jako médium je v posledních letech trochu napadána, že je na ústupu, nebo že se na ni lidé nedívají. Všechna data ukazují, že je tomu právě naopak,“ uvedl v reportáži vysílané v rámci Zpráv FTV Prima generální ředitel televize Marek Singer. „Televize je bezkonkurenčně nejsledovanější médium ve všech sledovaných zemích. V případě České republiky se pohybujeme denně v průměru na úrovni tři a tři čtvrtě hodiny na dospělého diváka nad 15 let, což je opravdu velmi vysoké číslo,“ doplnila Marie Fianová, tajemnice Asociace komerčních televizí.

autor: lukpo
Spustit audio