Veletrh MIPCOM ukázal možný vývoj v oblasti vysílání s Ultra HD rozlišením

17. říjen 2017

Hlavním hnacím motorem pro formát Ultra HD by se měly stát dvě klíčové sportovní události – nadcházející olympijské hry a světový šampionát ve fotbale 2018.

Diváci už nebudou v následujících letech řešit, s jakým rozlišením si kupují televizor. Věří v to mediální expert a konzultant Chris Forrester, který o této problematice promluvil včera na veletrhu MIPCOM v Cannes. Divák nebude v horizontu do roku 2022 hovořit o 4K, případně 8K rozlišení, ale vynikající obrazové kvalitě, jak na velkých, tak i malých (mobilních) zařízeních. Zdali bude kupovat obrazovku například s kvalitou 8K, to mu bude jedno.

Co ovšem bude v tomto případě problémem, je obsah. Rian Bester, šéf stanice Insight TV, která v současné době působí se svým Ultra HD obsahem na 21 lineárních platformách včetně služby Skylink, nabízí klientům 300 hodin obsahu v nejvyšší možné kvalitě. Insight UHD má pro tento obsah globální práva, která uplatňuje také v České republice a na Slovensku. Obsah zůstává v tuto chvíli nejslabším článkem formátu Ultra HD. Insight TV se proto zaměřuje na tři hlavní pilíře: zábavu, akční sporty a životní styl.

„Od začátku jsme chtěli vytvářet přesvědčivý obsah. V současné době je to hodně o tom, čemu říkám tapetový obsah. Lidé vyrábějí například nic neříkající západy slunce. Tohle nikoho nedonutí, aby si sednul a takový obsah sledovat,“ uvedl Bester, který jako klíčový pro úspěch Ultra HD obsahu chápe formát HDR, tedy vysoký dynamický rozsah. Insight TV se soustředila na všechny platformy, které divákovi mohou nabídnout UHD obsah – operační systém Android, televizory Samsung, LG, Sony, PS4, Xbox One S, iOS a Chromecast.

Hlavním hnacím motorem pro formát Ultra HD by se měly stát dvě klíčové sportovní události – nadcházející olympijské hry a fotbalový šampionát FIFA 2018, a to bez ohledu na to, zdali půjde o rozlišení 4K, případně 8K. Hlavní boom, kde lze nyní vidět Ultra HD, je bez pochyby sport a naši čtenáři, kteří toto odvětví sledují, určitě tuto skutečnost potvrdí. Vysílání ve formátu 4K není už pro řadu fotbalových lig, golfových soutěží nebo závody Formule 1 ničím neobvyklým. Na našem trhu ale zatím obsah tohoto typu chybí. Claudia Vaccarone, Director Global Market Research & Customer Experience ve společnosti Eutelsat, uvedla, že aktuálně je v západní Evropě 8 % domácností s UHD a dalších 14 % si ho plánuje pořídit v následujících 12 měsících.

autor: lukpo
Spustit audio