Výstavba DVB-T2 multiplexu Radima Pařízka skončí v srpnu, nabídne i Kinosvět

9. leden 2018

„Diváky chceme rozumně připravit a chceme, aby přechod na DVB-T2 proběhl s co nejmenšími problémy,“ uvedl Pařízek.

Přechodový DVB-T2 multiplex společnosti Digital Broadcasting, kterou vlastní ostravský podnikatel a rocker Radim Pařízek, dnes spustila nové vysílače v Brně (kanál 31) a v Ostravě (kanál 31). Na tiskové konferenci to dnes novinářům oznámil sám Pařízek. Tyto dvě nové lokality se přidaly k již fungující Praze, kde multiplex operuje na kanálu 24. Síť v současné době obsahuje programy skupiny Nova a televize Relax a Rebel.

Další lokality mají podle ostravského podnikatele následovat v prvním čtvrtletí letošního roku. Signálu se tak dočkají i města Hradec Králové, Olomouc, Mariánské Lázně, Pardubice, Teplice, Uherské Hradiště, Ústí nad Labem, Ústí nad Orlicí a Zlín. Ve finální podobě, celoplošné síti, by měl multiplex fungovat od srpna 2018. Konkrétní regionální členění upřesní operátor po výsledku koordinace všech kmitočtů. Multiplex 4, který již Digital Broadcasting provozuje, nabízí aktuálně osm celoplošných a deset regionálních programů.

V přechodovém multiplexu operátora se v blízké době mají objevit i Kinosvět a regionální kanály, od kterých firma eviduje i poptávka po formátu HD. Multiplex umožní do budoucna nadále vysílání zaměřené samostatně na hlavní město a dvanáct regionálních oblastí. Regionalizace multiplexu 24 (nová síť DVB-T2) nabídne stejné rozdělení jako stávající DVB-T multiplex 4. Královéhradecký a Pardubický kraj bude fungovat v jedné oblasti. DVB-T multiplex 4 v současné době funguje z 52 lokalit. Co se týká vysílacích technologií, Pařízek upozornil na skutečnost, že firma používá kvalitní „železo“ firmy Rhode&Schwarz.

„Vše děláme z našeho českého kapitálu. Diváky chceme rozumně připravit a chceme, aby přechod na DVB-T2 proběhl s co nejmenšími problémy. Je v našem zájmu, aby terestrická platforma ztratila co nejmenší procento penetrace. Při první digitalizaci to bylo okolo 20 % a my předpokládáme, že tentokrát to bude méně,“ upozornil šéf společnosti Digital Broadcasting Radim Pařízek s tím, že pozemní vysílání využívá aktuálně okolo 60 % domácností. Pařízek připomněl, že v pozemním vysílání je dostupných okolo čtyřiceti celoplošných a regionálních televizí.

autor: lukpo
Spustit audio