Zpětné sledování pořadů na tematických kanálech preferuje zejména mladší publikum

16. srpen 2017

„Diváky odložené sledovanosti jsou lidé v produktivním věku, kteří nechtějí být limitováni konkrétním časem, ve kterém je pořad vysílán,“ konstatoval Tomáš Surák z agentury Atmedia.

Funkci zpětného sledování pořadů u tematických stanic preferují především mladší diváci, konkrétně publikum ve věku od 35 do 54 let. Zjistila to studie agentury Atmedia, která právě stanice tohoto typu na našem trhu zastupuje. Zpětnému sledování pořadů dominují zejména filmy, seriály nebo dokumenty. Atmedia stejně jako například Nielsen Admosphere potvrzuje, že nejoblíbenější platformou pro přehrávání videoobsahu je nadále klasický televizor.

„Zatímco ještě před čtyřmi lety tvořila odložená sledovanost za první tři dny v poměru k živé sledovanosti jen necelých 0,5 %, nyní je to již pětkrát více,“ uvedla Atmedia. „Jestliže průměrný věk diváků sledující televizi živě je 52 let, divákům placených kanálů, kteří si pořady přehrávají zpětně, je jen 40 let,“ konstatoval Tomáš Surák, který má v agentuře na starosti průzkumy a marketing. Funkci zpětného přehrávání pořadů dnes disponují prakticky všichni významní hráči na trhu – O2 Czech Republic, UPC, T-Mobile a řada dalších.

„Diváky odložené sledovanosti jsou lidé v produktivním věku, kteří nechtějí být limitováni konkrétním časem, ve kterém je pořad vysílán. Často navíc vyhledávají tyto pořady na tematických stanicích, které jim přinášejí obsah odpovídající jejich zájmům,“ doplnil Surák. Zatímco odložená sledovanost televize obecně tvoří v poměru k živé sledovanosti v průměru 2,5 %, u tematických stanic šířených kabelovými, satelitními nebo IPTV operátory je to téměř 5,7 %. U televizních stanic AXN, Film+ a JOJ Cinema dosahuje odložená sledovanost až 9 % z celkové sledovanosti.

autor: lukpo
Spustit audio