Primabalerína Adéla Pollertová nejraději učí začátečníky

19. září 2013

Sólistka baletu Národního divadla a bývalá první baletka Hamburského baletu, držitelka ceny Thalie otevřela v Praze baletní akademii.

Baletu se začala věnovat až v neuvěřitelných 15 letech. Do té doby dělala moderní gymnastiku, ovšem skočila rovnou do čtvrtého ročníku baletní konzervatoře.

Když v roce 1994 získala na prestižní baletní soutěži v Jacksonu v USA bronzovou medaili i cenu pro nejlepší pár, bylo jasné, že bude v budoucnu úspěšná stejně, jako snad každý z její slavné rodiny Pollertů.

V roce 2007 si jako Julie odnesla za svou roli cenu Thalie a nedávno otevřela svou baletní akademii. Proč si velmi úspěšná baletka, obsazována nejen u nás ale i v zahraničí, otevírá baletní školu? Nejsou to náhodou jistá zadní vrátka?

„Naopak! Myslím, že jsou to spíše vrátka dopředu. Delší dobu učím a znenadání se mi klientela velmi rozrostla. Když se ke mně tedy dostala nabídka otevřít si vlastní školu v Černé labuti, neváhala jsem ani minutu.“

Adéla Pollertová prý totiž nejraději učí naprosté začátečníky. Potěchou jsou pro ni rozzářené oči studentů, kteří se pro věc naprosto nadchnou. Co musí tanečnice zvládnout, aby mohla být označena za primabalerínu?

„Primabalerínou se člověk stává ve dvou chvílích. Buď tančíte hlavní roli nebo vás oficiálně titulují. Já byla ale vždy spíše sólistkou. Přestože jsem tančila hlavní role, nikdy mě nikdo oficiálně nejmenoval.“

Co tedy dělá z průměrného umělce toho výjimečného? Dokonalá technika nebo naopak osobnost tanečníka? „Technika je pochopitelně důležitá, ovšem aby člověk mohl působit jako Maja Plisecká, musí mít nadání vrozené.“

Zmíněná ruská baletka drží titul Prima ballerina assoluta, na který dosáhlo pouze 11 baletek na světě. Přestože se narodila v roce 1925, stále aktivně tančí!

Spustit audio