Jaká je úroveň cestování v České republice a kdy správně reklamovat?

Počet aktivit, které nabízejí cestovní kanceláře, se stále rozšiřuje. Koupání už dnes patří mezi ty nejčastější a v letních vedrech nejoceňovanější - Foto: Martin Svozílek

Počet aktivit, které nabízejí cestovní kanceláře, se stále rozšiřuje. Koupání už dnes patří mezi ty nejčastější a v letních vedrech nejoceňovanějšíFoto: Martin Svozílek

Cestování po naší domovině je stejně krásné jako po cizině. K nepříjemnostem ale může dojít všude. Co když ale služby nejsou takové, jaké cestovka slibovala? Jak zájezd reklamovat?

„Cestovní ruch v ČR se neustále vyvíjí a rozšiřuje. Jezdí sem více turistů a i Češi rádi cestují po vlasti. Přibývá aktivit, do kterých se lidé mohou zapojit,“ připomíná Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení z dTestu. 

Dnes se už žádný hotel neobejde bez webových stránek. Navíc je mnoho portálů, které nabízejí různé druhy ubytování. „Vždy je lepší si stránky nejprve prohlédnout a zjistit si informace a kontaktní údaje. Pokud je vše v pořádku, tak je vždy ještě lepší najít na internetu nějaké recenze na hotel,“ radí Zelený. 

Připomíná, že je dobré přečíst si jich víc a nedůvěřovat slepě jen těm kladným. V dnešní době totiž není o falešné recenze nouze. Když navíc jedeme s cestovní kancelář,í tak k tomu ještě přibývá přečíst si zkušeností cestovatelů se samotnou cestovní kanceláří. „V České republice jich působí relativně dost. Trh je přitom celkem bezpečný, protože každý kancelář je pojištěná.“ 

Jak reklamovat? 

Čím dál oblíbenější je mezi lidmi pěší turistika - Foto:  pixabay.com

Čím dál oblíbenější je mezi lidmi pěší turistikaFoto:  pixabay.com

Co ale dělat, pokud přijedete na místo a zjistíte, že něco není v pořádku? „Vždy je dobré mít na paměti, že máme uzavřenou smlouvu, od které lze odstoupit. Pokud má hotel nějaké vady, neměli bychom otálet a ihned je vytknout,“ radí Lukáš Zelený. 

„Majitel hotelu je povinen poskytnout takový pokoj, na kterém jsme se dohodli. A pokud to nesplňuje, tak bychom se měli bránit,“ říká právní poradce s tím, že se může jednat například o záměnu pokoje, ve kterém není slíbený výhled na jezero nebo klimatizace. 

Dejte si ale pozor! Nelze jen přijet na místo a tvrdit, že hotel nevypadá jako na fotce. V tomto případě má poskytovatel služby právo na storno poplatek. 

Pořad: Káva o čtvrté  |  Stanice: ČRo Dvojka
Čas vysílání: pondělí-pátek 16:04  |  Délka pořadu: 55 minut  
 

Nové články v rubrice

Sledujte nás

Příběhy posluchačů

Další nabídka

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace