Neodpovídá váš hotel tomu v katalogu? Reklamujte! Katalog je součást smlouvy

23. červen 2016

Říká to i občanský zákoník. Když na místě dostanete jiný hotel, můžete se domáhat nápravy. Pokud možná není, máte nárok na slevu. A to i v případě, že jste si vybrali hotel 100 metů od pláže, ale dostali jste pokoj ve městě.

„Dovolená tak ztrácí svou hodnotu a vy máte nárok na slevu. Řešte to,“ nabádá právní poradce dTestu Miloš Borovička. Občanský zákoník navíc říká, že máte chtít nápravu od cestovní kanceláře. Pokud ji nesjedná, můžete si ji sjednat sami na náklady cestovky!

Smluvní dokumentací totiž není jen vlastní text smlouvy, ale i obsah katalogu. „Tvoří ji i ujištění prodávajícího, ale také vaše odůvodněná očekávání,“ vysvětluje Borovička. Když totiž jedete do pětihvězdičkového hotelu, očekáváte luxus, ne hotel z 60. let, který je už dávno za zenitem.

Zájezdy kupujte na pobočce

Borovička doporučuje vybírat v klasické pobočce. Vidíte, kdo se vámi jedná, a na stole máte konkrétní nabídku a smlouvu. Internet by měl sloužit pro reference. „Pozor ale dávejte na pořadatele. To, že zajdete do cestovní kanceláře, totiž vůbec neznamená, že si zájezd kupujete přímo u ní,“ říká právník.

Rozdíl mezi kanceláří a agenturou:
  • Cestovní kancelář: má licenci od ministerstva; může kompletovat balíčky služeb (doprava, ubytování, stravování… tak, aby to byl zájezd); je pojištěna proti úpadku
  • Cestovní agentura: volná živnost; přeprodává zájezdy CK nebo zprostředkovává jednotlivé služby; není pojištěna (nedostanete nic zpátky)

Ostatní záznamy poraden najdete v Dopoledni s Dvojkou.

Spustit audio