Dálnice D11 má být od srpna průjezdná do Hradce Králové, další úseky se začnou stavět na přelomu roku

31. květen 2017

Celou trasu dálnice D11 budou moci řidiči využívat od roku 2024. To jsou závěry Česko-polské konference o napojení „hradecké" dálnice na polskou dálniční síť. Úsek před Hradcem otevřou silničáři letos v srpnu, od Hradce Králové ke státní hranici by se řidiči měli po dálnici dostat nejpozději v roce 2024. Polská strana by měla být kompletně dokončena o rok dřív.

Pokud jde o termíny úseků na české straně byl ředitel hradecké pobočky Ředitelství silnic a dálnic Marek Novotný konkrétní: „Oba úseky Hradec Králové - Smiřice a Smiřice - Jaroměř předpokládáme, že budou zahájeny v září letošního roku s dobou výstavby tři roky. Další návazné úseky, jejichž příprava byla v minulých letech zastavena, budou mít požádáno o vydání územního rozhodnutí, což chceme učinit do konce tohoto roku."

Čtěte také

Úsek z Trutnova ke státní hranici by se pak začal stavět v roce 2020 s termínem dokončení 2022. Zbývající nejsložitější úsek z Jaroměře do Trutnova by pak měl vznikat mezi roky 2022 až 2024.

V čem spočívá náročnost zmíněného posledního úseku, Marek Novotný vysvětlil: „Realizace bude představovat výstavbu dvou tunelů a třech mimoúrovňových křížení. Bude rovněž představovat středisko Správy a údržby silnic. A z hlediska konfigurace a reliéfu terénu to bude poměrně složitá výstavba."

Dálnice D3

I polská strana pracuje na napojení obou sítí. Další krok se očekává už dnes ráno, řekl Artur Tarasewiczm zástupce ředitele pro investice vratislavské pobočky polského Generálního ředitelství silnic a dálnic: „Dnes ráno bude vyhlášeno výběrové řízení na stránkách polského Ředitelství silnic a dálnic. Zbývají dva úseky, ten komplikovanější a poslední úsek s tunely k hranici, bude dokončen v roce 2023. Navazující úsek pak do roku 2021."

Tím by mělo mít až 80 procent obyvatel dolnoslezského vojvodství dálnici v dojezdové vzdálenosti do 30 minut.

Podle zástupce ředitele Evropského seskupení pro územní spolupráci Novum Miroslava Vlasáka, podobná statistika na české straně není, ale dá se odhadnout: „Procento bude ještě větší, protože máme menší republiku, menší oblast, takže ten dojezd bude určitě rychlejší."

Zmíněné termíny dokončení všech úseků se mohou změnit, pokud by se nepovedlo včas vyřešit všechny administrativní náležitosti. Ale obě strany na konferenci vyjádřily zájem udělat všechno pro to, aby dálnice v avizovaných termínech opravdu stála. A taky přesvědčení, že se to povede.

autor: lcz
Spustit audio