Jak si poradily pojízdné prodejny s elektronickou evidencí tržeb?

3. březen 2017

Víc než 8 tisíc obchodníků začalo v Královéhradeckém kraji elektronicky odesílat úřadům údaje o každé přijaté hotovostní platbě. Druhá vlna EET se týká velko i maloobchodníků. Pod zostřený dohled finančních úřadů se tak dostaly velké obchodní řetězce, ale třeba i ty nejmenší obchůdky. Výjimkou nejsou ani pojízdné prodejny.

Prodavač pojízdné prodejny Igor Chládek má k dispozici dotykový displej: „Samozřejmě, museli jsme si je pořídit do všech aut i do všech kamenných krámů. A vůbec nás to nezdržuje. Je to rychlé, je to dobré."

Prodavač a řidič v jedné osobě si na novinku zvykl rychle

Problémy nedělá ani kombinace mastného zboží a dotykové obrazovky: „Používám rukavice a ty jsou pořád od něčeho mastné. Cvakám to tam a nikdy se nic nestalo, krásně to všechno funguje."

Informace o každé hotovostní platbě odesílá pokladna automaticky přes mobilní internet

Masna na kolech týdně zajíždí na čtyři desítky míst na Královéhradecku vše zatím funguje bez problémů.

Čtěte také

„V úterý jsme to zkoušeli a celkem jsme se s tím docela sblížili. Dá se to, dá se to," říká druhá prodavačka paní Eva.

Pojízdná prodejna rodiny Krátkých

A dodává, že Elektronická evidence tržeb je vděčným tématem debat ve frontě před pojízdnou prodejnou: „Ohlasy jsou spíš takový, že si z toho lidé dělají legraci."

„Tak 39 vás poprosím. Teď z toho tady vyleze lísteček a to je celé. Tady máte jednoho Babiše," zavtipkuje Igor Chládek při předávání účtenky - tu s pobaveným úsměvem zvědavě zkoumá zákazník Petr Schwanninger.

A je rád, že masna bude na jeho Pouchov jezdit dál: „Tak určitě. Chodí sem hodně lidí, už jsou tady na to zvyklí. Myslím, že by to byla škoda, kdyby sem už nejezdili."

Pojízdná masna jede na svoji další zastávku. Vše zůstává při starém. Jediný rozdíl je, že teď už funguje v režimu elektronické evidence tržeb.

Spustit audio