Na nádraží v Týništi nad Orlicí se mohou teď vlaky sjíždět bez omezení

20. listopad 2015

Týniště nad Orlicí se dočkalo nového nádraží. To staré bylo zanedbané a prakticky tam chyběla nástupiště. Cestující tak museli obtížně šplhat do vlaků a nebezpečné bylo i přecházení kolejí. Nové nádraží už podobné bolesti netrápí. Je moderní, bezbariérové a líbí se i cestujícím.

Dvojice žlutých nádražních budov vypadá stejně jako v době svého vzniku - tedy v 19. století, vysvětluje za České dráhy Václav Fikr: "Když to bylo postaveno, tak byly dvě samostatné budovy."

Budovy jsou zateplené a pohodlné jsou prostory pro cestující i železničáře.

"My jsme to nyní vrátili do původního stavu. Odbourali jsme všechny přílepky, které byly během doby necitlivě přistavěny," dodává Václav Fikr, ředitel Regionální správy majetku Hradec Králové České dráhy

Zbouráním přístaveb pak vzniknul prostor pro zeleň.

Vlaky se mohou najednou v Týništi nad Orlicí sjíždět bez omezení, to dřív takto úplně nešlo.Roman Moravčík, obchodní ředitel Českých drah v regionu

Nádraží se líbí i cestujícím - napřílad pan Jiří ocenil nová nástupiště: "Nástupiště byly zároveň s kolejištěm. A to byl problém. Takže když nastupoval někdo do vagónu, tak to měl hodně vysoko na první schůdek."

České dráhy zaplatily za přestavbu nádražních budov 18 milionů korun.

Čtěte také

Nová nástupiště, podchod mezi nimi a koleje stavěla Správa železniční dopravní cesty, říká oblastní ředitel státní organizace Vladimír Filip: "Řádově za 220 milonů jsme vybudovali dvě ostrovní nástupiště. Dál jsme vybudovali novou konfiguraci stanice, nový traťový svršek a nové osvětlení. A bylo částečně zrekonstruováno i zabezpečovací zařízení."

Týniště nad Orlicí se dočkalo nového nádraží. To staré bylo zanedbané a prakticky tam chyběla nástupiště

Pro správu železniční dopravní cesty je Týniště první etapou zkapacitnění trati do Solnice - vše platí stát jako podporu pro rozvoj tamní průmyslové zóny.

Podle obchodního ředitele Českých drah v regionu Romana Moravčíka bude teď cestování v Týništi plynulejší a bezpečnější: "Doprava je dílčím způsobem rychlejší. Vlaky se mohou najednou sjíždět bez omezení, to dřív takto úplně nešlo. Ale podstatné je hlavně zásadní zvýšení bezpečnosti. A umožnění i přepravy invalidů."

Týniště nad Orlicí se dočkalo nového nádraží. To staré bylo zanedbané a prakticky tam chyběla nástupiště

Další opravy nádraží v celé zemi brzdí chystaný převod budov z Českých drah na Správu železniční dopravní cesty.

České dráhy ale v hradeckém kraji opravují výpravní halu a sociální zařízení v Náchodě. Práce za 18 milionů korun by tam měly být hotové příští rok v červenci.

Spustit audio