Český rozhlas posílil svou pozici na rozhlasovém trhu

6. květen 2015

Podle aktuálních výsledků hlavního výzkumu poslechovosti rádií v ČR Radio Projekt za období od 1. 10. 2014 do 31. 3. 2015 se zvýšil podíl Českého rozhlasu na rozhlasovém trhu na 23,1%, což je o 1,3 procentního bodu více než v předchozím období. Počet posluchačů, kteří poslouchají Český rozhlas denně, vzrostl o 32 tisíc ve srovnání s předchozím obdobím.

Některou z 21 stanic Českého rozhlasu poslouchalo v daném období 1 milion 689 tisíc posluchačů v průměrném dni. V průměrném týdnu poslouchalo některou z jeho stanic kolem 2 milionů 633 tisíc posluchačů.

„Výsledky průzkumu potvrzují stabilní pozici Českého rozhlasu. Nárůst o 1,3 procentního bodu je pak pro nás skvělým výsledkem. Odráží se v něm velké nasazení všech našich pracovníků ve vysílání, programu i výrobě. K pozitivnímu výsledku nepochybně přispěly i naše nové marketingové kampaně,“ řekl k výsledkům Radio Projektu generální ředitel Peter Duhan.

Poslechovost nejsilnější stanice ČRo Radiožurnál zůstala stabilní jak z hlediska počtu posluchačů v průměrném dni, tak podílu na trhu. V případě ČRo Dvojka, se zejména díky nárůstu průměrné doby poslechu výrazně zvýšil o 0,5 procentního bodu podíl stanice na trhu (na 5,7%). Výsledky poslechovosti jsou pozitivní i pro regionální stanice ČRo: jejich publikum mírně posílilo jak v denním, tak týdenním dosahu a jejich podíl na rozhlasovém trhu stoupl o 0,8 procentního bodu (na 7,1%).

Spustit audio