Český rozhlas připravil pro vysokoškoláky kreativní projekt „Rozjíždím vlastní rádio“

23. říjen 2014

„Rozjíždím vlastní rádio“ – takové je téma letošní podzimní Kreativní dílny projektu PRESSpektivy. Jak by znělo rádio šité na míru přímo studentům? Co by na takovém rádiu poslouchali? A kdy? Studenti mají za úkol vytvořit vlastní stanici a svou představu zaslat do pátku 7. listopadu. Součástí přihlášky je zpracování programového schématu stanice, kterou by chtěli poslouchat, společně s audio/video nahrávkou, ve které zachytí, jak stanice zní.

„PRESSpektivy jsou mezinárodní projekt Českého rozhlasu, který byl spuštěný v roce 2012. Sleduje trendy, přiváží inspiraci ze zahraničí a otevírá prostor pro sebevzdělávání a sdílení znalostí a zkušeností mezi českými novináři, zahraničními průkopníky nových žurnalistických trendů a vysokoškolskými studenty,“ řekl náměstek generálního ředitele pro program a vysílání René Zavoral.

PRESSpektivy se konají vždy dvakrát ročně v podobě jednodenního odborného workshopu pro vybrané novináře a odborníky na dané téma se zahraničními hosty. Součástí je pak rovněž jednodenní Kreativní dílna pro vysokoškolské studenty z partnerských univerzit. Témata projekt vždy volí na základě aktuálních a perspektivních trendů v novinářské práci. Jejich ambicí je, aby byla nadčasová a novátorská.

Podzimní Kreativní dílna PRESSpektiv právě teď hledá vysokoškoláky se zájmem o novinařinu a média. Ze zaslaných přihlášek vybere Český rozhlas osm studentů, kteří budou pod vedením školitelů pracovat na svých vlastních příspěvcích, které následně odvysílá Radiožurnál a Radio Wave. V tomto ročníku jsou školiteli Bára Šichanová, moderátorka a reportérka Radia Wave a Vojtěch Berger, zahraniční zpravodaj a redaktor Radiožurnálu.

Kreativní dílna se koná v Praze v prostorách Českého rozhlasu ve dnech 25. – 26. listopadu 2014. Záštitu nad ní převzal moderátor Ranního Radiožurnálu Jiří Chum, se kterým se vybraní studenti budou mít možnost setkat a spolupracovat. Více informací je možné najít na internetových stránkách projektu www.presspektivy.cz.

Jiří Hošna
tiskový mluvčí

Spustit audio
autor: Oddělení komunikace