Český rozhlas Radiožurnál přichází dnes do vysílání s novým pořadem 60 minut

1. září 2014

V pondělí 1. září zahájí Radiožurnál první vysílání nového publicistického pořadu s názvem 60 minut. Pořad bude vysílán každý všední den v době od 21.00 do 22.00 hodin. Jedním z cílů hodinového bloku zpravodajství je posílit veřejnou službu v oblasti publicistiky.

Pořad v jedné hodině shrnuje a rozebírá hlavní události dne, ale také události, na které se v denních zprávách a publicistických formátech Radiožurnálu nedostalo. Posluchačům nabídne tři analytické rozhovory, jeden duel a novinkou bude také převzetí nejdůležitějších a nejzajímavějších informací z hlavních zpráv celoplošných televizních stanic v České republice, z nichž bude pro posluchače připraven zajímavý výběr.

„Několik měsíců jsme se zabývali úvahou, co ještě nabídnout posluchačům, s vědomím, že poptávka po mluveném slovu je stále intenzivní. Radiožurnál přes den nemůže vysílat v blocích mluveného slova, protože je koncipován jako proud zpravodajství a hudby, a tak nás napadlo, že ve večerních hodinách, kdy už jsou posluchači více soustředění, by to šlo zrealizovat,“ vysvětluje vznik pořadu 60 minut šéfredaktor Radiožurnálu Jan Pokorný.

Ve srovnání s jinými publicistickými pořady, například Událostmi a komentáři na ČT24 jde pořad 60 minut jinou cestou. „Šedesátka má uvnitř několik pravidelných rubrik. Například zpravodajství ze světa umění – film, hudba, divadlo nebo interakci s našimi posluchači. S Honzou Pokorným jsme velcí zastánci proudového tvaru Radiožurnálu, ale šedesátka jako all news formát, to je ta výjimka potvrzující pravidlo, která na stanici našeho typu rozhodně patří,“ říká vedoucí programu Martin Ondráček.

V pořadu posluchači uslyší hlasy zkušených moderátorů Veroniky Sedláčkové a Vladimíra Kroce, kteří se budou každý týden střídat.

Mgr. Kateřina Moravcová, MBA
vedoucí oddělení komunikace

Spustit audio
autor: Oddělení komunikace