Pořady Českého rozhlasu získaly první dvě místa na festivalu Znojemský hrozen

21. říjen 2014

Kulinářské reportáže Jolany Novákové a Jazzové vaření obsadily první dvě místa na festivalu Znojemský hrozen. Zástupci Českého rozhlasu si za svá díla, která vysílá síť regionálních stanic a Český rozhlas Jazz, převzali ocenění v sobotu. Festival Znojemský hrozen je každoroční mezinárodní soutěžní přehlídka televizní a rozhlasové tvorby všech uměleckých žánrů zaměřených na gastronomii a potravinářství.

První místo získala Jolana Nováková ze stanice Regina za reportáže Výroba zmrzlinových kornoutů, Hudba v restauraci a Arcibiskupská kuchyně. Reportáže natáčí pro oblíbený pořad Pochoutky. „V rozhlasové kategorii soutěžilo celkem 20 rozhlasových pořadů. Úspěch Českého rozhlasu mě těší o to více, že se dokázal prosadit v tak velké konkurenci,“ řekla redaktorka publicistiky Jolana Nováková.

Pořad Jazzové vaření, který připravuje od začátku roku Petr Vidomus společně s Tomášem Černým a který vysílá Český rozhlas Jazz, obsadil druhé místo. „Ocenění jsme dostali za díl s vařícím Rudy Linkou. Pořad o vaření by od jazzového rádia asi nikdo nečekal. Už při prvním natáčení se nám ale potvrdilo, že právě v kuchyni se nám s hudebníky daří navazovat až neobvykle blízký kontakt,“ řekl dramaturg Petr Vidomus.

Autorský tým Jazzového vaření navštěvuje kuchyně známých jazzových hudebníků a na pozadí přípravy jejich oblíbeného jídla rozmlouvá o jazzu a všem kolem něj. Jazzmanův osvědčený recept i odehrané skladby jsou následně zveřejněny na webu jazz.rozhlas.cz.

„Pořad Jazzové vaření spojuje dva zdánlivě neslučitelné světy - jazzovou hudbu a vaření. Jeho zařazení pro nás byla výzva i nová zkušenost. Těší mě proto, že i rozpočtově skromná, digitální stanice Český rozhlas Jazz dokáže přinést z významného festivalu ceny,“ uvedl šéfredaktor stanice Vltava Lukáš Hurník.

Festivalu Znojemský hrozen se mohou zúčastnit televizní a rozhlasové společnosti, filmoví producenti, nezávislí producenti a jednotliví tvůrci. Pořadatelem festivalu, který hodnotí dokumentární, publicistické, zábavné a vzdělávací pořady a reklamní spoty v sekci televizní, rozhlasové a reklamní, je stejnojmenná obecně prospěšná společnost. Letos se Znojemský hrozen konal ve dnech 16. – 18. října.

Jiří Hošna
tiskový mluvčí

Spustit audio
autor: Oddělení komunikace