Zelená vlna spustila nové call centrum a nabízí rychlejší a častější dopravní zpravodajství

14. listopad 2016

Dopravní zpravodajství Českého rozhlasu Zelená vlna zahájilo provoz nového moderního call centra pro sběr dopravních informací s non-stop provozem. Zelená vlna tak přináší přesnější a rychlejší dopravní zpravodajství než doposud. Český rozhlas spustil také nový systém pro sběr, zpracování a vysílání dopravních informací a hledá nové dopravní zpravodaje.

Nový systém je kompatibilní se systémem Národního dopravního infocentra v Ostravě s online výměnou dopravních informací. Obsahuje dopravní informace od policie, hasičů, Ředitelství silnic a dálnic, informace o sjízdnosti silnic a dálnic, počasí i regionální dopravě včetně mapových podkladů a zvuků od zpravodajů Zelené vlny i posluchačů volajících bezplatně na linku 800 553 553.

„Call centrum nám umožní přímý kontakt s posluchači, kteří jsou v autech v místě dopravních událostí. Velkou výhodou je také rychlost, s jakou se informace dostávají do vysílání. Poté, co řidič na naši linku zavolá a oznámí dopravní událost, operátor ji zadá do systému a je prakticky okamžitě připravena do vysílání. Chceme, aby nám posluchači volali, co se děje na silnicích, a pomohli nám vytvořit nespolehlivější a nejrychlejší dopravní zpravodajství v České republice,“ uvedl ředitel Zpravodajství Českého rozhlasu Jan Pokorný.

Radiožurnál vysílá také více dopravních informací. V současné době zařazuje Zelenou vlnu každých 30 minut, ráno každých 15 minut a samozřejmě v případě mimořádných dopravních událostí. Od 18. listopadu bude Radiožurnál vysílat Zelenou vlnu každou čtvrthodinu také v dopravních špičkách v pátek a neděli od 15.00 do 19.00. Uživatelé navigací dostávají vyšší počet dopravních informací z NDIC, Český rozhlas totiž zdvojnásobil kapacitu kanálu RDS-TMC na svých vysílačích.

„Pro nás je velmi důležité, aby řidiči v autech dostávali kompletní informaci. Tedy nejen to, že na silnici před nimi je problém, ale také radu, jak pokračovat dál. V ideálním případě spolehlivou objízdnou trasu. I proto jsme zvolili nový slogan pro Zelenou vlnu – Známe lepší cestu, “řekl šéfredaktor Radiožurnálu Ondřej Suchan.

Zelená vlna hledá nové zpravodaje. Informace o tom, jak se stát naším spolupracovníkem a jaké výhody z toho plynou, poskytuje nonstop call centrum Zelené vlny na čísle 800 553 553 nebo na webu zelenavlna.cz.
Zelená vlna je nejstarší rozhlasové dopravní zpravodajství. V současné době disponuje rozsáhlou sítí zpravodajů, speciálním studiem v Národním dopravním centru v Ostravě, vlastní motohlídkou a unikátním systémem pro sběr, vyhodnocování a vysílání dopravních informací.

Spustit audio