Nepovolená reklama se na mistrovství v Německu téměř neobjevuje

Mezinárodní fotbalová federace si mne ruce, světový šampionát v Německu zatím přinesl jen málo případů nepovolené reklamy a porušování ochranných známek. Při posledním mistrovství v Koreji a Japonsku šlo přitom o závažný problém.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

MS ve fotbalu 2006

MS ve fotbalu 2006 | Foto: FIFAworldcup.com

Tentokrát řešila FIFA nejzávažnější případ už při slavnostním zahájení šampionátu, kdy se nad mnichovskou arénu pokusil proniknout letoun, který vlekl reklamní transparent jedné australské letecké společnosti. Ta neměla pochopitelně se šampionátem nic společného.

O své oranžové napodobeniny bavorských kožených kalhot přišli u vstupu na stadión také nizozemští fandové. Vybavil je jimi totiž pivovar, který není sponzorem mistrovství. Stejně tak bylo zkonfiskováno na pět tisíc čepic a klobouků s nepřípustnými logy sponzorů.

Jak Českému rozhlasu řekl expert na fotbalový marketing Stefan Chatrath, FIFA zaměstnává 80 lidí, kteří kontrolují dodržování práv sponzorů. "Třeba při posledním světovém šampionátu v Koreji a Japonsku byly díky jejich práci zabaveny tři miliony nelicencovaných výrobků," uvedl Chatrath.

Každý z patnácti oficiálních partnerů FIFA musel do pokladny federace složit 40 milionů eur.

Jiří Hošek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme