Becherovka bojuje proti prohibici novým výrobkem

24. září 2012

Likérka Jan Becher se snaží snížit ztráty vyvolané plošným zákazem prodeje tvrdého alkoholu a jeho exportu do zahraničí. Na trh proto uvedla nový produkt obsahující pouze 19 procent, tedy o jedno procento méně než má původní likér.

Společnost tak reaguje na zákaz prodeje 20 a víceprocentních lihovin platný od pátku 14. září. Nová produkce umožní alespoň částečně zachovat provoz a tím i práci pro zaměstnance. Firma pošle v první fázi do prodeje asi 70 tisíc lahví. Pokud bude zájem větší, vyrobí další. Po ukončení výroby limitované série nového produktu se stáčírna opět zastaví. Likérka už zahájila distribuci do českých obchodů, barů i restaurací.

Devatenáctiprocentní Becherovku firma vyrobí v limitované edici a jakmile bude zákaz prodeje zrušen, vrátí se k výrobě tradiční dvacetiprocentní verze. Lemond je jediný produkt, jehož obsah alkoholu mohla likérka snížit. Toto řešení nelze aplikovat u Becherovky Original, jejíž receptura se za více než 205 let nezměnila.

Na částečnou prohibici už zareagovaly také ostatní velké likérky. Například Stock Plzeň se před týdnem začal soustředit na produkci nízkoalkoholických značek. Výrobci a dovozci lihovin budou dnes s velkou pravděpodobností jednat o možných kompenzacích právě v souvislosti se zákazem prodeje tvrdého alkoholu.

autor: zdt
Spustit audio