Po rychlostní silnici R6 by se mělo kompletně jezdit ve čtyřpruhu

31. prosinec 2013

Ministerstvo dopravy se rozhodlo aktualizovat studii technického řešení a efektivity dostavby rychlostní komunikace R6. Komise ministerstva rozhodla o tom, že narozdíl od původně zamýšlených tří střídavých jízdních pruhů povede R6 od Karlových Varů do Nového Strašecí ve čtyřpruhu.

Po jednání s vedením karlovarské pobočky Ředitelství silnic a dálnic to uvedl hejtman Josef Novotný. Centrální komise ministerstva dopravy vybrala jednu z variant aktualizované studie, která počítá se souborem staveb od napojení na stávající R6 u Nového Strašecí až po Olšová Vrata. Stavět se bude po etapách, kterým budou předcházet výkupy pozemků a příprava staveb.

„Během návštěvy zástupce ministerstva dopravy v Karlovarském kraji jsme se ohradili proti tomu, aby se v některých částech R6 jezdilo ve střídavém třípruhu, což považujeme za provizorní řešení, nekomfortní pro řidiče. Jsem rád, že se podařilo plán ministerstva změnit. Ministerstvo dopravy také podle dohody zařadilo stavbu úseku Nového Strašecí – Řevničov, obchvat Řevničova a první etapu obchvatu Lubence k financování za pomoci evropských peněz, tedy z Operačního programu Doprava II,“ upřesnil hejtman Karlovarského kraje Josef Novotný.

O rozhodnutí centrální komise ministerstva dopravy byli informování i starostové dotčených obcí na trase rychlostní silnice R6. „V příštích měsících požádáme rovněž o písemnou informaci ministerstva dopravy a Ředitelství silnic a dálnic o výkupu pozemků a přípravě staveb. Po roce od našeho posledního setkání s představiteli ministerstva dopravy, které se konalo letos na podzim, by se měla na základě dohody uskutečnit schůzka, během níž vyhodnotíme postup dostavby,“ dodal hejtman.

Dostavba rychlostní silnice R6 by měla přijít celkově zhruba na 28 miliard korun.

autor: Radim Jehlík
Spustit audio