Silnice z Varů do Kyselky je bezpečnější. Příkré srázy nad komunikací už jsou zpevněny
Dvanáct kilometrů dlouhá silnice z Karlových Varů do Kyselky patřila donedávna mezi noční můry motoristů a cyklistů. Z příkrých skal a svahů padaly na vozovku stromy i kamení.
Časté byly také sesuvy půdy, které v minulosti několikrát zcela ochromily místní dopravu. Například po vydatných bouřích a přívalových deštích.
Od poloviny září je ale hlavní silniční spojení do Kyselky bezpečnější. Sdružení tří firem tady ukončilo jedenáctiměsíční úpravy nestabilních svahů za více než 90 milionů korun. Celkem 85 procent z celkových nákladů pokryla evropská dotace. Dalšími pěti procenty přispěl stát, zbývající část zaplatil Karlovarský kraj.
Akce byla rozdělena na 29 etap. I přesto ale zajišťovací práce trápily motoristy častými uzavírkami. Zejména v době, kdy dopravu řídily semafory.
Firmy použily pro zajištění svahů hned několik různých technologií. Podél cesty vyrostly opěrné zdi, nestabilní bloky skal ukotvily pevnostní sítě. Došlo na kácení náletových dřevin a čištění svahů.
Údržba silnice z Karlových Varů do Kyselky je dlouhodobě velice nákladná. Za posledních dvacet let stály její opravy a zjištění blízkých svahů přes 200 milionů korun. V minulosti na opravy přispíval i majitel stáčírny minerálních vod v Kyselce.
Kamiony, které do areálu jezdí, totiž svými otřesy ke kvalitě komunikace rozhodně nepřispívaly. V posledních letech se údajně majitelé stáčírny na opravách důležité komunikace nepodílejí vůbec.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Musíme postupovat rychle.‘ USA v dodávkách zbraní naráží na problémy, dorazit můžou až na konci roku
-
Rusko umístilo Zelenského na seznam hledaných osob. Kyjev to označil za ‚důkaz zoufalství‘
-
Starostou Londýna bude nadále labourista Sadiq Khan. Mandát jako první obhájil potřetí v řadě
-
Kauza manipulace nemocničních zakázek: bývalý šéf Krajské zdravotní Malý už není ve vazbě