Inspektoři kontrolovali hotely kvůli klamavé reklamě
Úředníci Karlovarského kraje provedli spolu s Českou obchodní inspekcí kontroly (ČOI) provozovatele hotelů, kteří se prezentují jako poskytovatelé lázeňských služeb a nemají k tomu přitom oprávnění. Na podzim loňského roku kraj s výzvou o odstranění této reklamy obeslal asi 40 ubytovacích zařízení, nápravu jich neprovedlo víc než deset.
Neohlášená kontrola ve čtyřech hotelích v Mariánských Lázních klamavou reklamu potvrdila. Případy bude nyní ČOI řešit ve správním řízení.
Za nekalé praktiky hrozí provozovatelům ve správním řízení sankce až 5 milionů korun. Cílem těchto kontrol je zachovat dobré jméno lázeňského regionu.
„Lidé, kteří by využili služby těchto zařízení v domnění, že využívají lázeňské služby, by mohli nabýt dojmu, že na lázních není nic speciálního. Rozdíl oproti běžnému hotelu s vířivkou je přitom obrovský," říká náměstek hejtmana Jakub Pánik.
Legislativou dané požadavky na lázeňské zařízení zahrnují kromě využití přírodního léčivého zdroje také kvalifikovaný personál a souhlas s poskytováním lázeňské léčebně rehabilitační péče.
Skutečných lázeňských zařízení je v Karlovarském kraji kolem 50. Jejich počet se po kontrolách zvýšil. Podle Pánika je to způsobeno hlavně tím, že někteří provozovatelé všechna potřebná kritéria splňovali, povolení k poskytování lázeňské péče jim ale stačilo jen formálně vyřídit.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Otepluje se a přitom nám mrznou stromy.‘ Na výkyvy teplot si musíme zvykat, říká Hruška z Akademie věd
-
Motiv střelce z filozofické fakulty nebyl ovlivněn duševní poruchou, potvrdila státní zástupkyně
-
Procházková: Feriho kauza ukázala, že soudy jsou empatičtější a politici nejsou nedotknutelní
-
Volejbalisté Českých Budějovic slaví mistrovský titul. Ve finále porazili Lvy Praha poměrem 3:1 na zápasy