Kraj chystá studii obchvatu Karlových Varů. Jeho stavba začne nejdřív za osm let

17. červen 2016

Karlovarský kraj chce připravit studii obchvatu Karlových Varů. Má stanovit trasu obchvatu i napojení na okolní silniční síť. Stavba obchvatu přitom bude aktuální až po dostavbě dálnice D6 mezi Prahou a Karlovými Vary. Ta by mohla podle současných odhadů stát zhruba za osm nebo devět let.

„Někdy trvá deset nebo 15 let, než se vůbec získá stavební povolení. Proto je podle mě důležité začít se už v této době bavit o tom, kudy obchvat povede, a jednat s majiteli pozemků," říká náměstek hejtmana Jakub Pánik.

Studie obchvatu lázeňského města by měla stát do dvou milionů korun. Roky připravovaný územní plán Karlových Varů zatím počítá se severním obchvatem, který by vedl od Bohatic po Jenišov.

Jenže tato trasa nemusí být pro některé subjekty přijatelná a mohou ji blokovat. Proto je podle Pánika nutné hledat kompromisní trasy, které by nebyly v rozporu se záměry obcí nebo některých firem.

Výhrady k obchvatu v jeho současné podobě by mohla mít například společnost Sedlecký kaolin, protože trasa se dotýká několika míst se zásobou kaolinu.

Dnešní průtah Karlovými Vary sice odlehčil dopravě v centru města, ale po dostavbě dálnice, která má spojit Karlovy Vary s Prahou, se počítá s nárůstem dopravy. Průtah by tak už nebyl dostačující. Nesplňuje totiž parametry dálnice. Má sice čtyři pruhy, ale chybí mu odstavné pruhy, má prudké zatáčky a maximální povolenou rychlost 70 kilometrů za hodinu.

autor: Směna ČRo Plzeň
Spustit audio