Konstrukce karlovarského železničního nádraží stojí. Stavba má ale zpoždění

11. říjen 2016

V karlovarské čtvrti Rybáře vyrostla základní konstrukce nové budovy hlavního železničního nádraží. Letos na podzim měl být terminál hotový. Firma, která ho staví, ale termín už podruhé nestihla.

Původně měla být nová nádražní budova hotova v květnu letošního roku. Cestujícím bude i nadále sloužit dočasné provizorium, ve kterém najdou malou čekárnu, toalety a prodejny jízdenek. Termín dokončení zatím k dispozici není.

Stavbu moderního terminálu nejdříve zdržela demolice původních objektů. Na žádost magistrátu byla akce dočasně zastavena, aby nerušila návštěvníky mezinárodního filmového festivalu. Další problémy způsobilo nečekaně komplikované podloží staveniště.

Kvůli zpoždění stavebních prací se pravděpodobně dostanou do skluzu i další projekty - rekonstrukce kolejiště a výstavba lávky pro pěší k sídlišti Růžový vrch. Lávku nad kolejištěm přitom finančně pokryje magistrát. O stavbu za téměř 30 milionů korun má zájem celkem devět zájemců.

V nejbližší době jmenovaná komise určí, která firma bude stavbu zajišťovat. Ani tento projekt přitom nebude vůbec jednoduchý. Nad kolejištěm vznikne velkorysé přemostění s výtahem. V návaznosti na to chystá magistrát i parkové úpravy okolí.

Výstavba Horního nádraží v Karlových Varech byla zahájena v červnu 2015. Za moderní terminál zaplatí Správa železniční dopravní cesty 96 milionů korun. V lázeňské metropoli vzniká futuristická stavba, vycházející z projektu architekta Petra Franty.

Stavba nového nádraží v Karlových Varech nabírá zpoždění
autor: zdt
Spustit audio