Nová lávka přes chebské nádraží bude betonová a delší než nyní

9. červen 2017

Nová lávka přes chebské vlakové nádraží bude betonová a na straně ke Švédskému vrchu o 100 metrů delší než dosavadní lávka. Bude tak přístupná i pro vozíčkáře. Náklady na stavbu lávky budou zhruba 55 milionů korun.

„Projektanti předložili čtyři varianty, dvě betonové a dvě ocelové. My jsme upřednostnili jednak variantu, která bude co nejšetrnější k městskému rozpočtu a vyjde tak nejlevněji, ale zároveň variantu, která bude mít co nejnižší náklady na údržbu," uvedl starosta Antonín Jalovec.

Betonová lávka se podle něj nemusí na rozdíl od ocelové natírat a nehrozí u ní zatékání do konstrukce.

Vybraný návrh dostanou projektanti, kteří by měli zřejmě do podzimu připravit definitivní projekt tak, aby odstranění současné lávky a stavba nové mohla začít v první polovině příštího roku. Město totiž chce stavbu lávky kvůli úsporám za poplatky za výluky sladit s plánovanou rekonstrukcí kolejiště chebského nádraží, která je naplánovaná na příští rok.

autor: Směna ČRo Plzeň
Spustit audio