Nová lávka přes chebské nádraží bude betonová a delší než nyní
Nová lávka přes chebské vlakové nádraží bude betonová a na straně ke Švédskému vrchu o 100 metrů delší než dosavadní lávka. Bude tak přístupná i pro vozíčkáře. Náklady na stavbu lávky budou zhruba 55 milionů korun.
„Projektanti předložili čtyři varianty, dvě betonové a dvě ocelové. My jsme upřednostnili jednak variantu, která bude co nejšetrnější k městskému rozpočtu a vyjde tak nejlevněji, ale zároveň variantu, která bude mít co nejnižší náklady na údržbu," uvedl starosta Antonín Jalovec.
Betonová lávka se podle něj nemusí na rozdíl od ocelové natírat a nehrozí u ní zatékání do konstrukce.
Vybraný návrh dostanou projektanti, kteří by měli zřejmě do podzimu připravit definitivní projekt tak, aby odstranění současné lávky a stavba nové mohla začít v první polovině příštího roku. Město totiž chce stavbu lávky kvůli úsporám za poplatky za výluky sladit s plánovanou rekonstrukcí kolejiště chebského nádraží, která je naplánovaná na příští rok.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Dekády snah o reformu důchodů. Vlády a opozice se v Česku nikdy na ničem podstatném nedohodly
-
‚Green Deal se dotkne každého.‘ Analytik vysvětluje, o čem je stěžejní dohoda téhle generace
-
Pro Putina maminky, pro armádu vojačky. Rusko láká ženy do války na Ukrajině, riskuje tím ale reputaci
-
Náborový příspěvek loni dostalo téměř 40 procent vojáků. 4. brigáda ho dá brzy každému nováčkovi