Páteřní cyklostezku přes Ohři v Karlových Varech spojuje nová ocelová lávka

2. září 2015

Karlovy Vary mají nové přemostění přes Ohři. V areálu meandru dělníci usadili ocelovou lávku, která tak propojí páteřní městskou cyklostezku. Most otevřou asi za dva týdny, bude jak pro kola i pro pěší. Konstrukci zabezpečí i protipovodňový hydraulický systém.

Stačilo deset minut, aby hydraulický jeřáb usadil 120 tun vážící ocelovou konstrukci. Následujících 14 dní se bude natírat a dělníci namontují poslední díly, na vše dohlédne stavbyvedoucí Michal Sakař.

„Budou namontovány plenty, to jsou boční prvky a zábradlí. Pak musíme provést provizorní zvednutí mostu s ohledem na požadavky Povodí Ohře. Po zhruba 14 dnech dojde k tomuto pokusu. Jestliže bude úspěšný, tak bude lávka připravena k provozu,“ říká Sakař.

Padesátimetrovou lávku podpírají čtyři hydraulické pilíře, které v případě velké vody, most zvednou až o půl druhého metru. Podle autora stavby architekta Oty Řezanky, je podobných systémů v České republice jen několik.

„V podstatě to byla jediná varianta. Napadlo to mého kolegu ing. Krále. My jsme byli v bezvýchodné situaci, protože ta lávka měla být dva metry nad terénem a zároveň tam byly tak dlouhé a široké násypy, takže by to bránilo povodňové vodě. Něco takového funguje asi jen na čtyřech místech, ale pokaždé je to jiná konstrukce,“ tvrdí Řezanka.

Páteřní karlovarská cyklostezka tak bude skoro hotová. Zbývá ještě dokončit úsek v délce asi dvou kilometrů podél Ohře směrem k Doubskému mostu. Co se ale týče samotného Meandru, náměstek primátora Čestmír Bruštík slíbil, že magistrát bude ještě řešit občerstvení.

„Musíme počkat, až bude mít hotový celý projekt. Pak požádáme ROP Severozápad, aby nám tady umožnil postavit stánek. Jestli tady bude mobilní nebo pevný stánek, to záleží na rozhodnutí dotačního orgánu. Stejně tak, jestli bude areál osvětlený,“ uzavírá Bruštík.

Vybudování Meandru Ohře podpořily evropské dotace. Obě etapy stály dohromady skoro 60 milionů korun.

autor: Pavla Sofilkaničová
Spustit audio