Lidé nakupující v e-shopech si ročně nevyzvednou zboží až za 6 miliard

15. červen 2017

Zákazníci internetových obchodů si ročně objednají a nevyzvednou zboží v hodnotě 4,3 až šest miliard korun. Takových zásilek je ročně tři až pět procent. E-shopy tak na dopravě, balném a práci tratí ročně 460 až 650 milionů korun. Vyplývá to z údajů společnosti Shoptet, která se zabývá tvorbou a pronájmem e-shopů.

Lidé na své zásilky zapomínají hlavně v létě. Naopak procento nevyzvednutých balíčků klesá s blížícími se Vánocemi. "Běžně se vrací tři až pět procenta všech zásilek, což samozřejmě není nic příjemného, ale obecně to chod e-shopu nijak vážně nenaruší. Pokud je to více, měl by e-shop uvažovat o opatřeních, která by nakupující motivovala balíčky vyzvedávat," uvedl ředitel společnosti Shoptet Miroslav Uďan.

E-shopů je méně než dřív

Češi letos utratí v internetových obchodech rekordních zhruba 115 miliard korun, meziročně o pětinu víc. Podíl e-commerce na celkovém maloobchodu v ČR dosáhne téměř 11 procent.

Počet internetových obchodů v Česku loni klesl o 600 na 36 200. E-shopů mírně ubývá už třetí rok v řadě. V roce 2014 jich bylo nejvíc, 37 200. Víc než třetina lidí stále využívá k placení nákupů na internetu dobírku, 28 procent platí až při převzetí zboží v kamenné pobočce e-shopu. Dalších 17 procent platí kartou on-line a devět procent využívá bankovní převod.

zdroj: ČTK
Spustit audio

Více z pořadu