Lidé nakupující v e-shopech si ročně nevyzvednou zboží až za 6 miliard
Zákazníci internetových obchodů si ročně objednají a nevyzvednou zboží v hodnotě 4,3 až šest miliard korun. Takových zásilek je ročně tři až pět procent. E-shopy tak na dopravě, balném a práci tratí ročně 460 až 650 milionů korun. Vyplývá to z údajů společnosti Shoptet, která se zabývá tvorbou a pronájmem e-shopů.
Lidé na své zásilky zapomínají hlavně v létě. Naopak procento nevyzvednutých balíčků klesá s blížícími se Vánocemi. "Běžně se vrací tři až pět procenta všech zásilek, což samozřejmě není nic příjemného, ale obecně to chod e-shopu nijak vážně nenaruší. Pokud je to více, měl by e-shop uvažovat o opatřeních, která by nakupující motivovala balíčky vyzvedávat," uvedl ředitel společnosti Shoptet Miroslav Uďan.
E-shopů je méně než dřív
Češi letos utratí v internetových obchodech rekordních zhruba 115 miliard korun, meziročně o pětinu víc. Podíl e-commerce na celkovém maloobchodu v ČR dosáhne téměř 11 procent.
Počet internetových obchodů v Česku loni klesl o 600 na 36 200. E-shopů mírně ubývá už třetí rok v řadě. V roce 2014 jich bylo nejvíc, 37 200. Víc než třetina lidí stále využívá k placení nákupů na internetu dobírku, 28 procent platí až při převzetí zboží v kamenné pobočce e-shopu. Dalších 17 procent platí kartou on-line a devět procent využívá bankovní převod.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Ztratit práci, vrátit se nebo narukovat. Ukrajincům v odvodovém věku nebudou konzuláty vydávat pasy
-
Ruské úřady zadržely Šojguova náměstka kvůli podezření z korupce
-
Motýli na Máji jsou kýč, zní z Klubu Za starou Prahu. Splňují všechny náležitosti, oponuje Vitvar
-
Čtyři není dost. Jako slabinu Ústavního soudu vnímám malé zastoupení žen, kritizuje Zámečníková