Polsko chce obnovit železniční spojení s Frýdlantským výběžkem
Po dobrých zkušenostech s obnoveným přeshraničním spojem mezi Harrachovem a Sklářskou Porubou v Polsku by polská strana ráda obnovila spojení i na Frýdlantsko. Jednání jsou zatím na začátku. Poprvé o tom liberecký hejtman a dolnoslezský maršálek mluvili zhruba před měsícem, když řešili objízdné trasy kvůli rozsáhlým opravám silnic na Frýdlantsku. Polská strana má už dokonce na obnovu trati peníze.
„Na setkání s panem maršálkem jsme mluvili i o tom, co bude potřeba k obnovení provozu na této železnici. U nás na české straně chybí zhruba kilometr kolejí směrem do Polska. Na druhé straně je to podobné, takže si ta obnova vyžádá nemalé investice,“ uvedla tisková mluvčí Libereckého kraje Markéta Žitná. Liberecký kraj teď podle ní bude muset vyjednávat se Správou železniční dopravní cesty, aby si tuto obnovu zařadila do plánu
Mezistátní trať z Jindřichovic pod Smrkem do původně německého Pruska postavili na počátku 20. století. Jindřichovicím se tehdy přezdívalo malá Vídeň a vlaky odtud jezdily až k Baltu. V době největšího rozkvětu žilo v obci 2500 lidí, převážně Němců. Dnes mají Jindřichovice 670 stálých obyvatel. Podle dolnoslezského maršálka by obnovení přeshraničního železničního spojení přispělo k rozvoji turistiky na obou stranách hranice. A také k hospodářskému růstu v této oblasti.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Ztratit práci, vrátit se nebo narukovat. Ukrajincům v odvodovém věku nebudou konzuláty vydávat pasy
-
Motýli na Máji jsou kýč, zní z Klubu Za starou Prahu. Splňují všechny náležitosti, oponuje Vitvar
-
Památník v Letech nestavíme kvůli Romům, ale kvůli sobě. Prasečák byl náš problém, zdůrazňuje Šídlo
-
Pražská burza skončila na nejvyšší hodnotě za 16 let. Nejlépe si vedla Erste Bank