Rovné úseky silnic na Českolipsku jsou pro motorkáře osudné
Počet dopravních nehod v Libereckém kraji klesá. Přesto ale policisté stále častěji řeší vážné dopravních nehody, které mnohdy končí těžkým zraněním a smrtí. Řidiči často riskují nebo jezdí agresivně. Nerespektují sníženou rychlost, stav silnice a často ani dopravní značení. Z pohledu tragických dopravních nehod je nejhorší Českolipsko.
Českolipsko je z pohledu dopravních policistů velmi problematické. Oproti Liberecku, Jablonecku nebo Semilsku na tamních silnicích zemřel i čtyřnásobek lidí. Dlouhé rovné úseky v Ralsku každoročně lákají tisíce motorkářů. Jejich kolize pak většinou končí tragicky. Za většinou dopravních nehod motorkářů stojí rychlá jízda, alkohol a nezvládnutí stroje.
Podle Libereckého kraje jsou nejvíce nebezpečné rychlostní úseky silnic a křižovatky na Českolipsku. S některými rizikovými úseky lze něco udělat. Jinde to možné není. Například křižovatku mezi Novým Borem a Skalicí by nevyřešil ani kruhový objezd.
Liberecký kraj pak také s policií a myslivci řeší nehody z důvodu střetu se zvěří. V posledních třech letech vždy na jaře na vytipovaných místech instalují pachové ohradníky.
Jen pro zajímavost - policie rok před zřízením takzvaných pachových ohradníků zaznamenala dvě stě osmdesát střetů se zvěří, minulý rok už jen osmdesát.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Podle mne odveta bude,‘ míní analytička Irena Kalhousová. Izrael ji ale musí dobře nakalibrovat
-
V Česku hledáte jakoukoliv práci co nejdřív, v Dánsku tu nejlepší a pomůžou vám s tím, srovnává sociolog
-
‚Musíme se připravit.‘ Rusko může mít za pět let prostředky k útoku na NATO, řekl německý generál
-
Po odsouzení války mu začali vyhrožovat. ‚Vlastně jsem měl štěstí a udělal z toho skeč,‘ říká ruský komik