V Liberci skončil poslední ručně ovládaný přejezd

Liberec už ode dneška nemá ručně ovládané přejezdy s vytahovací závorou. S tou poslední se dnes rozloučili v železniční stanici Pilínkov. Jedním z důvodů jsou kromě bezpečnosti také železniční koridory.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Auto na přejezdu

Auto na přejezdu | Foto: Jan Rosenauer

Ručně zvedanou závoru nahradí elektroinstalace, diky níž se městská část Pilínkov dočká zkvalitnění křížení silniční a kolejové dopravy. Jeden ze tří nově vybavených přejezdů bude navíc kromě světelné signalizace zabezpečen i elektricky ovládanými závorami.

Automatizace přejezdů probíhala od loňského října a stála 14 milionů korun. Jak Radiožurnálu řekl vedoucí oddělení koncepcí a rozvoje odboru drah na ministerstvu dopravy Václav Nováček, důvodem je větší bezpečnost přejezdu.

"Jiné možnosti ochrany před nebezpečím je už jenom mimoúrovňové křížení, které je nákladné proti zabezpečení úrovňového přejezdu a do rychlosti 160 kilometrů není vyžadováno při modernizaci stávajících tratí," uvedl Nováček.

Kvůli železničním koridorů jsou některé přejezdy dokonce rušeny. To se ale nelíbí dotčeným obcím. Podle Nováčka se jeho úřad se snaží, pokud je to možné, vyjít vstříc. "Na prvním a druhém koridoru již modernizace skončila, takže tam muselo k dohodám dojít, jinak by nebyly stavby povoleny. U třetího a čtvrtého koridoru jednání probíhají."

Martin Hromádka, Ondřej Černý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme