Dopravní omezení a zúžení na D1: jak se s tím řidiči vyrovnávají?

13. květen 2013

Devítikilometrová uzavírka ve směru na Prahu u Velké Bíteše a oboustranná omezení u exitů Větrný Jeníkov a Jihlava – to jsou aktuální omezení dálnice D1 kvůli modernizaci. Zatím nepůsobí žádné větší komplikace, jen je potřeba se dopředu rozhodnout, který zúžený pruh si vyberete.

Most u Větrného Jeníkova je docela dobrou pozorovatelnou toho, jak se řidiči vypořádávají s omezením u exitu, kde dělníci opravují středová svodidla. Provoz je zde zatím stále plynulý, i když v levém pruhu mají řidiči drobné problémy a občas musejí přibrzdit.

„Je to z toho důvodu, že levý jízdní pruh je zúžený a řidič, který se blíží k uzavírce, podvědomě sešlápne pedál brzdy a zpomalí ještě více než na 80km/h, protože ho to překvapí,“ říká jihlavský policista Martin Dušek.

Čtěte také

Řidič má vedle sebe sloupky – je to tady vidět celkem často – a v té chvíli přejede plnou žlutou čáru a vjíždí vozidlům do pravého jízdního pruhu. „V tomto případě by tak neměl konat, protože vodorovné značení mu to neumožňuje,“ upozorňuje jihlavský policista.

Před uzavírkou, kde víme, že levý pruh je široký 2 metry, je potřeba si ještě dopředu říct, kudy se chceme vydat. „Zásadou je sledovat dopravní značení, protože na něm je upozornění, že jízdní pruh bude užší. S dostatečným předstihem je potřeba se zařadit do pravého jízdního pruhu, pokud ho chci dál užívat k jízdě,“ radí Martin Dušek.

Čtěte také

Možná by stálo za to, podívat se do technické dokumentace vašeho vozidla, protože například zrcátka přidávají klidně 30 centimetrů, takže různá auta typu SUV, by podle této značky do levého pruhu vůbec vjíždět neměla. Levý pruh je určený pouze pro vozidla, která jsou užší než 2 metry.

autor: evk
Spustit audio