Jak se vám líbí nová Škoda Octavia?

25. únor 2013

Autem, které od počátku roku poutá pozornost prakticky všech, a ne jen motoristických nadšenců, je nová generace Škody Octavie. A pozornost bude poutat prakticky po celý rok. Vždyť už za týden se na autosalónu v Ženevě představí v provedení kombi, v létě pak přijde sportovní provedení RS a následně i pseudoterénní varianta Scout.

Samozřejmě, že jsme byli zvědaví, jaké dojmy vzbudí při každodenním užívání, a tak šla v uplynulých 14 dnech doslova z ruky do ruky. Pro test jsme si zvolili octavii s druhým nejslabším motorem o objemu 1.2 litru a výkonu 77 kilowattů v nejvyšší výbavě Elegance. Ve výbavě byla řada bezpečnostních prvků jako systém hlídání jízdních pruhů, asistent parkování, čtení dopravních značek nebo hlasové ovládání.

Tyto systémy prodraží octavii z původní ceny 469.900 korun o dalších zhruba 150 tisíc korun. Každý však vnímá auto jinak. Třeba moderátor Petr Král je sice motoristický nadšenec, ale především potřebuje do auta poskládat rodinu se třemi dětmi. Je tedy z jeho pohledu octavia rodinné auto?

„Je to sice rodinné auto, ale je třeba mít děti v jiném věkovém rozpětí než 10 měsíců až 10 let. Nepočítejte totiž s tím, že vedle sebe dáte tři plnohodnotné dětské autosedačky. Lze to však vyřešit tím, že jednu dětskou sedačku dáte na přední sedadlo, a potom už se dvě autosedačky a dospělý člověk na zadní sedadlo vejdou.

Kufr výborný a rozměrný. Vešlo se do něj prostě všechno. Motor 1.2 TSI je pro poklidnou rodinnou jízdu naprosto dostačující. Osobně jsem z auta nadšený,“ popisuje Král.

Z elektronických systémů mi šla hlava kolem

To Tomáš Pancíř, ředitel programového centra, ačkoliv šťastný otec, auto používá spíš jako manažer, navíc je nadšencem moderních technologií spíš než motoristickým fanouškem.

Rozvor náprav byl prodloužen, hodnota 2686 mm patří mezi nejlepší ve třídě

„Přiznám se, že nejvíc mě oslovily nejrůznější elektronické systémy, například hlasové ovládání nebo systém rozpoznání jízdních pruhů. Zpočátku jsem se s nimi pral, ale potom už to šlo. Stačí si zvyknout. A byl jsem příjemně překvapen, že přestože se papírově zdá motor slabý, dalo se s ním v pohodě jezdit,“ říká Pancíř.

Právě zcela nový motor 1.2 TSI vzbuzoval největší ohlas. Pochvaly se mu dostalo i od jinak konzervativní redaktorky motoristické redakce Evy Kézrové.

„Na rozdíl od kolegů mě iritovaly všechny elektronické systémy a pomocníci. Ve chvíli, kdy se mi podařilo je všechny vypnout a přestaly mě rušit, mohla jsem si jízdu užít. Byla jsem nadšená. Octavie se mi líbila po motorické stránce – přestože je to jen 1.2, i na dálnici má auto odpich. Druhou věc, kterou jsem velice ocenila, bylo téměř absolutní ticho v kabině,“ popisuje Kézrová.

A že nová octavie nemá chyby? Drobnosti by se našly, například poměrně velký mrtvý úhel ve zpětných zrcátcích nebo až příliš jasné blinkry v nich, které svítí i směrem k řidiči a v noci zbytečně poutají pozornost. Ovšem to jsou detaily.

autor: pgj
Spustit audio