Opel představil "čtyřmístnou elektrocentrálu"

2. březen 2010

Nízká spotřeba, nízké emise - aktuální zaklínadlo všech automobilek. I luxusní automobilky, které se na nízkou spotřebu dívaly "z patra", dnes okatě deklarují, že už nepatří k "ničitelům" životního prostředí.

I proto je ženevský autosalón každý rok o něco "zelenější" a aktuální 80. ročník to jen potvrzuje. Ostatně pojďte teď s námi na stánek Opelu a uvidíte sami, jak daleko se už s ekologií automobilky dostaly.

"Na stánek Opelu právě přijíždí poměrně špinavý a zaprášený elektromobil Opel Ampera," říká Martin Hejral z českého zastoupení zmiňované automobilky, který se ujal role komentátora. "Špinavý a zaprášený je proto, že právě dorazil z Rüsselsheimu, mateřského města automobilky Opel. Včera v noci vůz vyjel na cestu na ženevský autosalón a za volantem se střídali manažeři Opelu. Přímo na stánek pak dojel s amperou Nick Reilly, nejvyšší šéf automobilky."

Postavit si na stánek špinavé auto není demonstrací neúcty k návštěvníkům autosalónu. Naopak to má být důkaz technologické vyspělosti. Abyste ho docenili, musíte vědět, že Opel Ampera není žádné normální auto.

"Je to první evropský vůz poháněný ryze elektřinou a přitom nikdy nenechá řidiče stát na silnici s vybitými bateriemi. Automobil má totiž palubní generátor v podobě litrového turbomotoru, který neustále pracuje v režimu optimálních otáček. Zdůrazňuji, že spalovací motor slouží pouze k dobíjení palubních baterií a není přímo propojen s převodným systémem," vysvětluje Hejral.

Dojezd auta na jednu nádrž benzínu je zhruba 500 kilometrů, 60 kilometrů pak vůz zvládne pokud ho necháte přes noc nabít ze zásuvky.

"Ačkoliv tento vůz zatím není sériově vyráběn, toto je výrazný milník pro jeho uvedení do sériové produkce. Vůz by se od podzimu roku 2011 měl začít vyrábět v sérii a bude nabízen v normální prodejní síti automobilky Opel," uvádí Martin Hejral.

Jedna věc je nabídka, druhá poptávka. Nedá se totiž čekat, že by auto patřilo k těm levným. A pokud u nás nezačne fungovat nějaké zvýhodnění nízko-emisních aut, není příliš důvod se o tento typ ekologických aut nějak dalece zajímat - jakkoliv je to celosvětový trend.

autor: pek
Spustit audio