Tip Motožurnálu: název nové škodovky bude Popular

6. březen 2012

Škodovka dodržela to, co slíbila, a po půl roce představila nový model. Na 82. světovém autosalónu v Ženevě má světovou premiéru pětidvéřové citigo. Veřejným tajemstvím však je, že se v Mladé Boleslavi čeká na to, až vyjede na silnici hned několik dalších aut.

Není proto divu, že nejen motorističtí novináři jsou netrpěliví a snaží se získat nové informace například o už jisté finální podobě studie MissionL. Vzhledem k informační politice automobilky to lze velmi těžko, ale my jsme se o to v Ženevě přesto pokusili.

O tom, že škodovka představí finální podobu MissionL oficiálně na podzim v Paříži, novinářům pravděpodobně už v létě, není pochyb. Seat svým konceptem Toleda, což je prakticky hotové auto, dal jasně najevo, že vše je připraveno i v Mladé Boleslavi, kde se obě auta budou vyrábět.

„Porovnáme-li studii MissionL s výsledným sériovým vozem, je jasné, že auto dostane jiná kola běžnějšího rozměru, veškerý interiér, který byl u studie hodně dekorační, bude pojat víc věcně a prakticky. Na druhou stranu použitím sériového nářadí vzroste preciznost zpracování a jeho solidnost. Pokud jde o vnější design studie, bude hotové auto velmi podobné,“ říká šéf technického vývoje a člen představenstva Škody Auto Eckhard Scholze.

Z toho plyne, že nová škodovka by měla na rozdíl od seatu působit daleko ostřeji a osobitěji. Její podoba tedy nebude tak blízká, jako tomu je u malých trojčat Škoda Citigo, VW Up! a Seat Mii.

„U citigo a jeho sourozenců je odlišná příď, záď i některé plechové díly, ale vidíme společné rysy této rodiny. V interiéru jsou pak tyto vozy prakticky identické. Pro A – entry, tedy kompletně nově vyvinutý vůz, se nám podle mě povedla daleko výraznější diference s rozdílným charakterem jednotlivých značek. Rozdíl aut bude daleko markantnější, což je v této třídě důležité.

Pro nás jsou to dva naprosto odlišné vozy. Je tady ostatně i odlišná pozice obou značek na trhu, jednoznačně se liší i jejich domácí trhy a vnímání těchto aut. Upřímně řečeno, větší problém by byl, kdyby na stejném základě vznikl derivát od Volkswagenu,“ komentuje Scholze.

Verze kombi nebude, ale kupé možná ano

Už dnes je jasné, že MissionL bude ve své finální podobě liftback, tedy auto ve stylu octavie. Ovšem už dřív bylo rovněž prakticky vyloučeno provedení kombi, a to z důvodu kanibalismu této karosářské varianty u fabie a octavie. Nabízí se však možnost, zda by se MissionL nemohla dočkat provedení hatchback nebo dokonce malé kupé.

Zadní světlomety studie vycházejí z modelu Superb

„Samozřejmě, je to možné, ale vše má svůj čas. Rád vás na představení takového auta pozvu, ale nyní se soustředíme na limuzínu. Máte ovšem pravdu, že zde máme velký prostor pro vůz, který by se vyznačoval funkčností a emocionalitou, a to při zachování atraktivní ceny,“ přitakává šéf technického vývoje.

Mohli bychom tedy dát našemu článku titulek: šéf vývoje Škodovky nevylučuje malé kupé? „Scholze každopádně vylučuje, že by byla jen jedna karosářská varianta.“

A o čem že čeští a moravští novináři nejvíce spekulují? Přece o jméně. Bude to Rapid nebo to nebude Rapid? „To je skvělá otázka, ale pro pana Vahlanda nebo pana Stackmana. Povím vám to asi takhle: bude to určitě jedno z těch jmen, která hrají roli v jedné konkrétní diskusi. Je to jméno, které je důležité v historii automobilky, a zároveň byl tento model určitým mezníkem v době, kdy byla vyvinuta a prodávána první generace rapidu,“ naznačil Eckhard Scholze.

Než tedy bude nová škodovka představena, můžeme se ponořit do historie. Náš tip je, že když to nebude rapid, tak popular. Já osobně bych si vsadil právě na popular, protože mi tak nějak koresponduje s dalším slavným a dnes žijícím jménem té doby, Škodou Superb.

autor: pgj
Spustit audio