Kuriózní nehoda může skončit špatně

8. říjen 2007

Už v pátek vám Radiožurnál jako první přinesl informace o tom, že se za devět měsíců zabilo na cestách neuvěřitelných 840 lidí, což je skoro o čtvrtinu více, než se na cestách zabilo loni. Ne nadarmo nám tyto údaje na policejním prezidiu poskytli před víkendem. Slibovali si, že takové varování přes éter pomůže zachránit lidské životy. Bohužel, i tak byla sobota nejhorším dnem celého týdne.

V sobotu se zabilo na cestách 5 lidí. Druhé je v tomto černém a smutném žebříčku minulé pondělí, to se zabili lidé čtyři, a takhle bychom mohli pokračovat den po dni, až bychom se dostali k devatenáctce.

"Nejpříznivěji v tomto směru skončily nehody v úterý a ve středu, kdy je hlášeno po jedné usmrcené osobě. Podle jednotlivých regionů zemřelo nejvíc osob na komunikacích severní Moravy - sedm. Bez obětí na životech registrujeme nehody na pražských komunikacích," říká Petr Sobotka z policejního prezidia.

Je velice zajímavé, že v hlavním městě - i když v něm doprava rozhodně nezeslábla - letos narozdíl od všech ostatních krajů mrtvých na cestách ubylo, možná za to mohou měřené úseky pod dohledem kamer, což dopravu zpomalilo, možná mají lidé v Praze obecně dražší a tedy bezpečnější auta, možná je těch aut už tolik, že se povětšinou jen stojí v kolonách. Každopádně na toto téma se v některém z pozdějších Motožurnálů podíváme podrobněji, budeme se snažit najít recept, který by pomohl i jinde. Teď nabídneme pohled po okresech.

"Nejvíce usmrcených je zatím na okrese Břeclav (25 osob) a Mělník (22 osob). Nejméně usmrcených je pak na okresech Český Krumlov a Most, kde při nehodách silničního provozu zemřelo po 2 osobách."

Při nehodě, která se stala v Brně, se naštěstí nikomu nic nestalo.

"Když se nákladní auto plně naložené sudy s více než 11 000 litry piva vyhýbalo protijedoucímu autu, propadl se pod ním okraj silnice. Pravá kola tří zadních náprav návěsu zůstala uvězněna ve zhruba jeden metr hlubokém kráteru."

Na místě pivařský kamion snažily vyprostit hned tři posádky hasičských aut. K dispozici měly také perfektní jeřáb s nosností 20 tun.

"Přesto museli hasiči nejdřív celý náklad z kamionu vyložit. Pro představu šlo zhruba o 380 třicetilitrových kovových sudů s pivem. Po vyložení sudů hasiči zapadlou pravou zadní část prázdného návěsu pomocí textilních vazáků upevnili k jeřábu vyprošťovacího automobilu. Zhruba jeden a půl hodiny od příjezdu hasičů na místo se tak podařilo zapadlý kolos z kráteru ve vozovce vytáhnout nahoru a nepoškozený kamion mohl z místa havárie odjet," vypráví hasič Petr Kopáček.

To nehoda dvou nákladních a jednoho osobního auta u jedné z chatiček v chatařském areálu u Všenor tak dobře nedopadla.

"V sobotních odpoledních hodinách jsme zasahovali na jedné chatě, kde si chtěl jeden z chatařů zhotovit pojízdné lešení. Chatař sebral dětem dva plastové pojízdné náklaďáčky na kolečkách a strčil je na jedné straně pod nohy lešení. Druhou stranu měl pevnou. Vylezl na lešení, které se s ním na betonovém chodníčku, porostlém mechem, dalo do pohybu. Oba náklaďáčky i celé lešení s pánem se rozjely z mírného kopečka, narazily do osobního automobilu, který stál zaparkovaný hned vedle chaty a chatař ho celý přeletěl. U auta si poškodil levý bok a střechu. Sám sobě poškodil také levý bok, protože měl polámaná žebra. Poškodil si taktéž vlastní střechu, protože měl rozbitou hlavu a otřes mozku, neboť na chatě samozřejmě pracoval bez přilby. Po našem příjezdu byl ošetřen a převezen na chirurgickou ambulanci. Myslím, že už takové věci vyrábět nebude," soudí záchranář Bořek Bulíček.

autor: pek
Spustit audio