Nehodu lze zlikvidovat mobilem

25. březen 2011

Nehoda je vždy stresující událostí, ať už nás někdo naboural, nebo jsme naopak my někomu ublížili. V dnešní době nám však může pomoct i mobilní telefon, a to nejen pokud jde o přivolání asistence nebo s pořízením případných fotografií.

V první řadě musíme zajistit bezpečnost na místě nehody a následně sepsat její průběh a následky. K tomu je nejvhodnější takzvaný Evropský formulář o dopravní nehodě, díky kterému bychom neměli zapomenout na nic důležitého. Pro bezproblémové vyřešení je pak potřeba zajistit co nejvíce materiálů a údajů. „Každá dokumentace, jakákoliv svědecká výpověď, záznam náhodného svědka nebo na mobilní telefon je vždy to, co urychlí proces likvidace pojistné události,“ radí Pavel Novotný z pojišťovny Allianz.

Právě mobilní telefon, který dnes nabízí řadu funkcí, může řešení nepříjemnosti značně usnadnit. V současné době u nás mají bezmála dva milióny uživatelů takzvané chytré telefony, které nabízejí nejrůznější aplikace.

„Pokud se stala nehoda, aplikace vás provede doporučeným procesem postupu při dopravní nehodě – aby byla zajištěna bezpečnost silničního provozu, vaše bezpečnost a aby bylo učiněno zadost všem právním úkonům, které je třeba udělat, aby nic nebylo opomenuto. Poté aplikace umožní místo nehody nafotit a odeslat informace do pojišťovny. Díky tomu je zajištěn proces podpory, ať už v podobě odtahu nebo náhradního vozidla, a tím pádem je možné dotáhnout celý proces do konce,“ popisuje Pavel Řehák z České pojišťovny, která aplikaci vyvinula.

V současné době ji mohou využít majitelé populárních iPhonů, kterých je u nás na tři sta tisíc, a další statisíce s telefony se systémem Android. Uživatelé u nás velmi rozšířených nokií se dočkají v nejbližší době. Aplikaci mohou využít i ti, kteří nejsou klienty naší největší domácí pojišťovny. „Věříme, že aplikace je standardem, který by měl být rozšířen po celém trhu. Proto jsme všem pojišťovnám nabídli jádro kódu zdarma k dispozici.“

Je tedy jen na nás, zda svoji pojišťovnu budeme natolik uhánět, aby nám takovou aplikaci poskytla. Nehoda je však vždy věcí nepříjemnou a stresující, kdy děláme chyby, které by nás v klidu ani nenapadly. Nakolik tedy aplikace může pomoct předcházet chybám? „Je postavena tak, aby byla co nejjednodušší, aby obsahovala nejdůležitější informace, aby byl objem vkládaných dat co nejmenší a aby šla ovládat i v zimě. Zkoušeli jsme ji jak v klidném stavu, tak pod stresem.“

Hlavní výhodou likvidace nehody prostřednictvím aplikace v mobilním telefonu je především to, že dostaneme své peníze rychleji. „Pojišťovna vás díky tomu nasměruje do našeho smluvního autoservisu, kde platíme všechny náklady spojené s opravou naprosto bez problémů, pomůže rychleji zajistit odtah nebo náhradní vozidlo. Věříme proto, že bude mít přínos nejen pro rychlost, ale zároveň přesnost likvidace.“

Aplikace neslouží pouze k nahlášení škody uplatňované z povinného ručení, ale i pro případy havarijního pojištění. Je však potřeba zdůraznit, že nenahrazuje povinný záznam o dopravní nehodě, který musíme vždy fyzicky sepsat, ale i na tom už se pracuje.

autor: pgj
Spustit audio