Překvapení: Pneu z pneuservisu

22. říjen 2009

Pravidelná týdenní anketa Motožurnálu, tentokrát o výběru pneumatik, je uzavřená. Co jsme se dozvěděli? Pro 55 procent hlasujících je hlavním kritériem výsledek testů. Pak následuje cena, kterou dalo na první místo 33 procent respondentů naší ankety, a jen 12 procent bezmezně věří svému pneuservisu.

Naše anketa v ulicích výsledky hlasování na internetu dokresluje. Pneuservis si s výběrem pneumatik nespojil překvapivě nikdo, jak dokládají názory dotázaných řidičů:

"Vyhledávám výsledky testů a podle nich si vybírám. Rozdíly v ceně jsou malé, ale v kvalitě větší."
"Když koupíte nové auto, musíte brát pneumatiky, které na něm jsou. Ale když potom gumy měním, držím se značky."
"Nacházím si je na internetu, a protože mám terénní auto, kladu na výběr velký důraz."

Výsledky testů a pak cena jsou hlavní kritéria výběru. Pavel Procházka, člověk, který se pneumatikami živí od útlého mládí, se ovšem naučil být k výsledkům zdrženlivý: "Každý rok vychází mnoho různých srovnávacích testů. Mnoho organizací testuje typy pneumatik. Samozřejmě mnohdy se stává, že pneumatika, která v jednom testu obsadí první, druhé nebo třetí místo, ve druhém se umístí na šestém nebo sedmém místě. Na trhu je šest známých velkých výrobců, kteří mezi sebou neustále bojují o zákazníky. Rozdíly v kvalitě u velkých výrobců až tak markantní nejsou."

Cena pochopitelně hraje roli vždy a všude.

"Jestliže zákazník přijde, že chce koupit pneumatiku za levnější cenu, musím se mu přizpůsobit. Potom volím takovou pneumatiku, aby pro jeho vůz byla dostačující a navíc aby ušetřil nějakou tu korunu. Pokud chce zákazník kvalitu, bezpečnost a dobré jízdní vlastnosti, vybíráme z dražších typů pneumatik. Ovšem musím říct, že v poslední době je rozdíl mezi značkovými a méně značkovými pneumatikami minimální," radí Pavel Procházka.

Právě velký pád cen značkových pneumatik je typický pro tuto sezónu.

Závěrem ještě pár slov o roli internetu při výběru pneumatik: "Internetové obchody začínaly s poměrně nízkými cenami, ovšem zlevnily i pneuservisy, takže cenový rozdíl je zanedbatelný. Lidé si uvědomují, že pneumatiky hrají velkou roli v bezpečnosti provozu. Je potřeba, aby zákazník řekl, kam a jak často jezdí, ale na tyto otázky vám internetový obchod odpovědět nedokáže, protože mu chybí zkušenosti," uzavírá Pavel Procházka.

Pokud si i vy sami vybíráte pneumatiky u obrazovky, zkuste se zamyslet nad tím, jestli by náhodou člověk, který se pneumatikami živí, neměl vědět víc, než kolik toho stihnete nastudovat za večer u počítače. A pokud máte pocit, že ne, začněte jezdit přezouvat jinam.

autor: pek
Spustit audio