Karel Růžička: Pierrot
Pianista, skladatel, aranžér, ve svých počátcích také bubeník, Karel Růžička, oslavil 2. června své sedmdesáté páté narozeniny. Od roku 1959, kdy ukončil studia na konzervatoři v oboru bicích nástrojů je jeho muzikantská dráha spjata s nejvýznamnějšími kapelami naší scény.
První půli šedesátých let hrál Karel Růžička u Ferdinanda Havlíka, včetně jeho působení v Semaforu. Následovalo angažmá v Jazzovém orchestru československého rozhlasu a souběžné působení v Celule Laca Décziho, s Velebného SHQ, v duu s kytaristou Rudolfem Daškem, samozřejmě také s vlastními trii i většími skupinami. Příležitostně byl členem různých mezinárodních seskupení, doprovázel na festivalovém pódiu například trumpetistu Carmela Jonese nebo houslistu Jeana-Luc Pontyho, nahrával s trombonistou Sonnym Constanzem, klarinetistou Tonym Scottem, s basistou Georgem Mrazem, hrál v mezinárodních orchestrech Václava Zahradníka.
Karel Růžička je muzikant otevřený pestrému světu jazzové hudby. Vedle bohaté vlastní tvorby mnohokrát oceněné se rád obrací ke standardním melodiím swingové i moderní jazzové éry. V současnosti je ředitelem letní Jazzové dílny Karla Velebného ve Frýdlantu a učí kompozici na konzervatoři Jaroslava Ježka v Praze.
Album Pierrot nahrál v roce svých šedesátin v triu se svým dlouholetým basistou Josefem Fečem a s tehdy ještě velmi mladým talentovaným bubeníkem Milošem Dvořáčkem. V dnešní Mozaice uslyšíte například skladby: Wings, E.B.S.B.M.O., Bear´s Trail.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.