Takuya Kuroda: ZigZagger

29. listopad 2016

Nové album nazvané ZigZagger vydal japonský trumpetista Takuya Kuroda obsahující převážně jeho vlastní skladby, ve kterých jsou silně cítit jeho předchozí zkušenosti se soulem, afro beatem, hip hopem i funkem.

Pětatřicetiletý trumpetista Takuya Kuroda vyrůstal v japonském Kóbe a zpočátku jej prý nejvíce ovlivnil jeho bratr, který hrál ve školním big bandu na trombón. Na trumpetu začínal Kuroda nejprve jako samouk, poslouchal především hudbu Clifforda Browna, a od dvanácti hrál v místních kapelách, školních bigbandech i jazzových ansámblech. Zlom nastal v roce 2003, kdy se rozhodl odejít do New Yorku. Tam studoval nejprve na Berklee College of Music a potom na Manhattan's New School for Jazz and Contemporary Music.

Během studií se Kuroda seznámil se zpěvákem José Jamesem, se kterým spolupracoval na několika albech. Podílel se na nich nejen jako hráč, ale také jako aranžér. Na newyorské scéně se postupně etabloval, založil si svůj sextet a během deseti let vydal tři alba. Ta byla oproti aktuálnímu projektu spíše klasičtější – vycházela více ze swingu a post-bopu.

03720657.jpeg

Mezi své hráčské vzory řadí Kuroda kromě Milese Davise také Roye Hargrova a při skládání jej prý nejvíce inspirují Count Basie, Fela Kuti a Stevie Wonder. Na jeho žánrově otevřenou tvorbu má také vliv spolupráce s afrobeatovým orchestrem Akoya, ve kterém spolu s ním působí hudebníci s Nigerie, Beninu, Jihoafrické republiky a Botswanny.

„Život nikdy nesměřuje přímo. Vždycky jde cik cak. Proto jsem vložil svoji duši i svoji spiritualitu do slůvka zigzagger,“ vysvětluje japonský trumpetista Takuya Kuroda, proč se rozhodl své aktuální album nazvat právě ZigZagger.

V dnešní Mozaice uslyšíte například skladby: No Sign, Thirteen, Little Words.

Spustit audio