Malíř Josef Žáček vystavuje v Topičově salonu
V Topičově salonu na Národní třídě v Praze je do 18. ledna otevřena výstava obrazů jedenašedesátiletého malíře Josefa Žáčka nazvaná krátce „Osamělost“.
Ivan Martin Jirous o Žáčkově malířské tvorbě v roce 2004 napsal: „S podivuhodnou tichou a sebranou urputností, ne snad opovrhující, ale nezabývající se současnými trendy, maluje ptáky, beránky, imaginární portréty evangelistů, imaginárně roztavené portréty bojovníků proti globalizaci či zglajchšaltování, chcete-li, i květy Apaté, bohyně klamu... Žáček je gotický malíř současné doby. Své obrazy maluje tak, aby se upínaly k Bohu. Nikoliv postmoderna, ani avantgarda, ale usebraná práce na vinici Páně.“
Svou současnou výstavu v Topičově salonu pojal Josef Žáček jako religiózní prostor, jemuž vévodí pětidílný, černý oltář, z něhož na nás shlížejí nikoliv tváře světců, ale výhružné siluety jakýchsi zákeřných šelem. Karel Oujezdský se v Topičově salonu Josefa Žáčka zeptal, jaké hlavní důvody ho přivedly k namalování jeho nových obrazů.