28. února  2016 v 09:05  rubrika: Vertikála

Církevní školy

Studentka Dívčí katolické střední školy na praxi - Foto:  Dívčí katolická střední škola

Studentka Dívčí katolické střední školy na praxiFoto:  Dívčí katolická střední škola

Už více než dvě desítky let působí v České republice církevní školy. Čím upoutaly českou sekulární společnost? Na čem stojí jejich solidní kredit?

Ředitel Arcibiskupského gymnázia v Praze Richard Mašek vidí hlavní přínos školy v pěstování vzájemné tolerance a snášenlivosti. U studentů se snaží dosáhnout určitého standardu ve vztazích a v chování, ale jedním dechem dodává, že je „důležité ty lidi nepolámat“. 

Luboš Hošek, ředitel Dívčí katolické střední školy Platnéřská, vidí jako velké pozitivum, že většina církevních škol vznikla tzv. zdola. Jeho studentky se učí nacházet svoji identitu v rozměru služby pro druhé. Škola, kterou vede, je nevšedně integrované prostředí, které dává šanci dívkám znevýhodněným různými hendikepy.  

S oběma muži diskutuje Eva Hůlková, v pořadu zazní i názor na církevní školy od prof. Tomáše Halíka a sestavu doplní oktaván Adam Nejedlý z Arcibiskupského gymnázia. 

Autor:  Eva Hůlková  (ehů)

Nové články v rubrice

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace