Církevní školy

28. únor 2016

Už více než dvě desítky let působí v České republice církevní školy. Čím upoutaly českou sekulární společnost? Na čem stojí jejich solidní kredit?

Ředitel Arcibiskupského gymnázia v Praze Richard Mašek vidí hlavní přínos školy v pěstování vzájemné tolerance a snášenlivosti. U studentů se snaží dosáhnout určitého standardu ve vztazích a v chování, ale jedním dechem dodává, že je „důležité ty lidi nepolámat“.

Luboš Hošek, ředitel Dívčí katolické střední školy Platnéřská, vidí jako velké pozitivum, že většina církevních škol vznikla tzv. zdola. Jeho studentky se učí nacházet svoji identitu v rozměru služby pro druhé. Škola, kterou vede, je nevšedně integrované prostředí, které dává šanci dívkám znevýhodněným různými hendikepy.

S oběma muži diskutuje Eva Hůlková, v pořadu zazní i názor na církevní školy od prof. Tomáše Halíka a sestavu doplní oktaván Adam Nejedlý z Arcibiskupského gymnázia.

autor: ehů
Spustit audio