Obchody lákají zákazníky na velké slevy. Jsou ale skutečné?

20. leden 2017

Velké a barevné reklamní plakáty ve výlohách obchodů lákají na zlevněné zboží. To je mnohdy podle letáků levnější o víc než polovinu původní ceny. Jsou však avizované ceny skutečné? Do obchodu s obuví v centru Olomouce se s Českou obchodní inspekcí vydala i naše reportérka.

„Na slevy čekám. Něco je za přijatelnou cenu a něco by bylo dobré ještě více zlevnit,“ říká paní Žaneta v obchodu s obuví v centru Olomouce.

Velké reklamní plakáty ve výlohách lákají na padesáti i sedmdesátiprocentní slevy. Skutečné ceny kontrolují pracovníci České obchodní inspekce.

„Češi milují slevy. Jsme národem slev. Je potřeba si uvědomit, že ne každé zboží, které je ve slevě, je opravdu zlevněné. Triky některých obchodníků jsou v tom, že krátkodobě zboží zdraží, pak jej vrátí na původní cenovou úroveň a vydávají to za slevu. Je to samozřejmě nekalá obchodní praktika, která se velmi těžce prokazuje, nicméně stává se to,“ upozorňuje Roman Kadlec, ředitel odboru kontroly České obchodní inspekce v Olomouci.

Za poslední čtvrtletí se v loňském roce konalo v Olomouckém a Moravskoslezském kraji na 121 kontrol.

„Nedostatky byly zjištěny při 57 procentech provozoven. To číslo je opravdu vysoké, nicméně si musíme uvědomit, že to nejsou zjištění jenom v oblasti slev, ale je to zjištění ve značení zboží, nevydání dokladu a tak dále,“ dodává Kadlec.

Při kontrole v olomouckém obchodu s obuví nenašli inspektoři pochybení. Pokud má zákazník podezření, obrátit se může na Českou obchodní inspekci.

autor: Iva Najďonovová
Spustit audio