Opravy ulice 1. máje jsou u konce. Do centra Olomouce se ode dneška vrací tramvaje
Více než sedm měsíců trvala generální oprava tramvajové trati v centru Olomouce. V ulici 1. máje prošla rekonstrukcí i veškerá infrastruktura včetně kanalizace. Ode dneška se do ulic vrací nejen tramvaje, ale i auta.
Tramvaje už obyvatelům i návštěvníkům města na páteřní trati chyběly. „Konečně! Už chodím po čtyřech,“ komentuje s nadsázkou seniorka Dagmar Bromová s těžkými taškami v rukou. O kousek dál už obhlíží nově opravenou ulici 1. máje Jiří Rudolf. „Je to hezčí,“ říká. Nevadí mu ani vysoké šedé sloupy, které teď ulici lemují a drží tramvajové troleje: „Nevadí. Aspoň nespadne stěna jak v nedávné minulosti.“
Na rušné ulici 1. máje jsme se zastavili s náměstkem primátora za ČSSD Filipem Žáčkem. „Ulice prošla kompletní rekonstrukcí inženýrských sítí spočívající především v modernizaci vodohospodářské infrastruktury. Dále proběhla rekonstrukce tramvajové trati, která byla naposledy rekonstruována zhruba před 60 lety. Cílem bylo mimo jiné snížit hlučnost provozu tramvají v této historické části města a zmírnit množství otřesů, které vyvolává tento provoz v okolních nemovitostech. V souvislosti s tím bylo řešeno také kompletní předláždění ulice. Zajímavostí je, že někdejší plocha chodníků narostla zhruba o 50 procent, čímž se výrazně zvýšil komfort pro chodce,“ popisuje rozsah oprav Žáček.
Opravený úsek tramvajové trati zdobí nově také model Hradské brány. Archeologové její pozůstatky objevili v květnu tohoto roku při záchranném průzkumu.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
ANO ‚hází do důchodové reformy vidle‘, nesejde se s vládou a prezidentem. ‚Odmítáme dělat stafáž,‘ sdělilo
-
Bolestný pohled, rána pro český tenis, říká Štěpánek o dotační kauze na svazu. Do jeho vedení nechce
-
‚Obyčejně vede Amerika, teď je v závěsu.‘ Česko stojí v čele boje za svobodu, říkají američtí kongresmani
-
Evropská unie poprvé uvalila sankce na izraelské osadníky. Na Západním břehu útočí na Palestince